Willian Bakal Tandatangani Kontrak Dua Tahun Yang Baru Untuk Kekal Di Stamford Bridge!




Willian dilaporkan semakin hampir untuk menandatangani perjanjian dua tahun yang baru di Chelsea, mengakhiri spekulasi yang mengaitkan dia dengan perpindahan keluar dari Stamford Bridge. 
Pemain Brazil itu dijangka bakal mengikuti jejak Eden Hazard untuk keluar musim panas ini, dengan Barcelona berminat untuk mendapatkan pemain berusia 30 tahun itu, tetapi kini dia telah bersetuju untuk meneruskan kerjayanya di London barat. 
Dengan denda larangan perpindahan yang dikenakan ke atas mereka, ketua Chelsea terpaksa membatalkan dasar mereka yang hanya menyerahkan satu tahun kontrak lanjutan kepada pemain yang berumur lebih dari 30 tahun dan telahpun memberikan David Luiz lanjutan selama dua tahun. 
Dan Willian kini bersedia untuk menerima situasi yang sama, menurut The Sun.
The Blues dijangka menghadapi risiko kehilangan Willian secara percuma pada akhir musim depan, dengan Barcelona bersedia untuk menguji kesungguhan mereka dengan tawaran £ 30 juta untuk mendapatkannya musim panas ini. 
Tetapi Chelsea bersedia untuk mengekalkan penyerang itu, yang pasti akan menjadi kelegaan kepada pengurus kelab tersebut. 
Chelsea tidak dapat berbelanja untuk mendapatkan pemain disebabkan larangan perpindahan mereka dan masih dalam keadaan yang tidak jelas siapa yang akan mengetuai pasukan mereka musim depan. 
Maurizio Sarri semakin pasti akan meninggalkan kelab London itu untuk menyertai Juventus, dengan legenda kelab Frank Lampard - yang kini menguruskan Derby County - adalah pilihan utama untuk menggantikannya di Stamford Bridge.