Frank Lampard Dedahkan Perancangannya Untuk Bantu Chelsea Hadapi Kehilangan Eden Hazard!




Pengurus baru Chelsea Frank Lampard berharap dia mempunyai pemain yang akan dapat mengisi kekosongan yang ditinggalkan Eden Hazard tetapi percaya ia adalah mustahil untuk mencari pengganti yang tepat untuk pemain tersebut.
Lampard, yang menghabiskan tempoh 13 tahun sebagai pemain di Chelsea, telah menandatangani kontrak selama tiga tahun di Stamford Bridge selepas Maurizio Sarri meletak jawatan untuk menyertai Juventus pada bulan lalu. 
Pemain berusia 41 tahun itu kembali pada masa yang mencabar untuk kelab itu dengan adanya larangan perpindahan yang dikenakan ke atas mereka dan kehilangan Hazard yang berpindah ke Madrid baru-baru ini, tetapi dia tetap yakin dapat mengatasi situasi itu. 
Walaupun Lampard mengakui bahawa Chelsea kehilangan pemain yang 'hebat' iaitu Hazard, dia yakin bahawa pemain muda dalam skuadnya boleh menjadi pemain yang 'penting' untuk memperjuangkan hak mereka sendiri.
Ditanya mengenai kesan perpindahan Hazard ke Madrid pada sidang akhbar pembukaannya, Lampard menjawab: "Dari luar - dan saya tidak berada di sini pada masa itu - tetapi ia kelihatan seperti sesuatu yang penting untuk Eden secara peribadi. Saya rasa kelab dan peminat menghormati keputusan itu. 
"Dia pergi dengan meninggalkan catatan yang sangat baik sebagai peminat Chelsea dan seseorang yang bermain dengannya dan merenung kembali ke masa lalu dia telah memberikan kelab ini masa yang hebat secara individu dengan kemasukannya. Kami bersyukur dia pernah berada di sini. 
"Ia bukan satu keperluan. Dia telah pergi. Kami mengharapkan yang terbaik untuk dia. Dia pemain yang hebat. Yang penting sekarang adalah apa yang kita akan lakukan dan bagaimana kita membawa kelab ini maju ke hadapan.
"Sudah tentu anda kehilangan seorang pemain yang hebat tetapi kemudian bagaimana anda melalui situasi itu? Anda berusaha pada satu pasukan. 
"Anda memandang di sekeliling apa yang anda ada dan apa yang kami miliki adalah skuad yang sangat kuat dan pemain muda pada usia yang benar-benar baik yang bukan sahaja berpotensi, sesetengah dari mereka telah menunjukkannya dalam pasukan utama, tetapi juga mempunyai bakat. Saya tidak akan mengatakan untuk mengisi tempat Eden Hazard, dia sangat unik, tetapi kami mempunyai pemain yang dalam perjalanan mereka untuk menjadi pemain yang hebat. 
"Ada yang sudah menjadi pemain penting dan ada yang boleh menjadi lebih baik. 
"Sebahagian daripada tugas saya sekarang adalah untuk mengeluarkan perkara itu dari dalam diri mereka dan mengembangkan pemain muda yang hebat di sini."
Lampard bekerjasama dengan pemain muda Mason Mount dan Fikayo Tomori di Derby pada musim lalu dan menyaksikan bakat bintang akademi Chelsea itu.
"Mereka hebat buat saya tahun lepas, saya menghargai kedua-duanya bahawa mereka sangat penting dalam pasukan," kata Lampard. 
"Mereka kembali dengan catatan yang bersih seperti yang dilakukan oleh semua orang untuk membuktikan diri mereka di pramusim yang mereka berpeluang untuk bermain di pasukan utama.
"Begitu juga dengan Tammy Abraham yang saya saksikan bermain di final[play-off], pemain yang telah keluar secara pinjaman boleh kembali dan tahu apa yang mereka tunjukkan di pra-musim akan memberi peluang kepada mereka, kita mempunyai skuad yang besar dan bukan semua orang akan dapat dikekalkan untuk perkembangan individu tertentu, jadi laluan akan dipilih. 
"Sama ada kekal bersama kami atau keluar secara pinjaman yang telah berkesan dengan baik dalam pelbagai kes. Itulah penilaian pada bulan depan untuk melihat bagaimana mereka dan saya dan kami bersama membentuk skuad ini."