Mino Raiola Melihat Anfield Destinasi Ideal Untuk De Ligt, Tetapi Kemasukannya Itu Akan Mengundang Masalah!




Liverpool bimbang pembelian Matthijs de Ligt akan menimbulkan suasana kurang selesa di bilik persalinan, menurut laporan. 
The Reds adalah salah satu daripada enam pasukan yang bersaing untuk mendapatkan De Ligt, dengan Barcelona, Paris-Saint Germain dan Manchester United turut dikatakan membuat tawaran untuk bintang muda Ajax itu.
Keutamaan De Ligt adalah untuk berpindah ke Barcelona, tetapi juara La Liga itu menolak untuk menaikkan lagi tawaran mereka untuk menyamai tawaran yang dibuat oleh United dan PSG. 
Menurut The Mirror, Mino Raiola melihat Anfield sebagai lokasi yang 'ideal' untuk pemainnya, tetapi Liverpool akan menimbulkan pemberontakan dari pemain mereka yang lain jika mereka menandatangani pemain Belanda tersebut.
De Ligt akan menuntut bayaran gaji sekitar £ 236,000 seminggu di Anfield, dengan pemain utama Liverpool, Mohamed Salah  hanya menerima sebanyak £ 200,000 seminggu. 
Raiola ingin melihat De Ligt bermain bersama rakan sepasukannya di Belanda, Virgil van Dijk dan Klopp baru-baru ini meminta Liverpool untuk menandatangani pertahanan tengah itu. 
Tetapi jika De Ligt menyertai Liverpool, kelab itu bimbang beberapa bintang besar mereka juga akan menuntut penambahbaikan dalam struktur bayaran gaji mereka.
De Ligt dijangka membuat pengumuman mengenai masa depannya pada minggu depan di tengah-tengah laporan mengenai larangan perpindahan terhadap Raiola telah ditunda. 
Frenkie de Jong, yang menandatangani kontrak bersama Barcelona pada awal tahun ini, telah mendesak bekas rakan sepasukannya itu untuk menyertainya di Sepanyol. 
"Dia harus membuat keputusannya sendiri," kata De Jong. "Sudah tentu saya mahukan dia datang ke Barcelona tetapi kita akan melihat apa yang berlaku. Terpulang kepadanya.
"Saya tidak tahu, itu adalah keputusannya. Anda perlu bertanya kepadanya tentang itu tetapi saya berharap dia datang ke Barca. 
"Sudah tentu kami bercakap tentang hal itu [De Ligt menandatangani kontrak untuk Barcelona]. Ia bukannya terpulang kepada saya untuk mengatakan apa yang harus dilakukan  atau difikirkan olehnya. 
"Saya tidak mempunyai pengaruh terhadap pilihannya. Dia harus membuatnya sendiri dan dengan keluarganya."