Maurizio Sarri Akui Khidmat Jorginho Tidak Diperlukan Di Juventus Kerana Pemain Yang Sedia Ada Sudah Cukup Bagus!




Pengurus baru Juventus, Maurizio Sarri tidak akan memburu tandatangan pemain Chelsea, Jorginho walaupun pemain tengah itu berminat meninggalkan Stamford Bridge dan mengikuti jejak bekas pengurus lamanya itu ke Turin. 
Pemain antarabangsa Itali itu menghabiskan masa tiga tahun di bawah Sarri di Napoli dan merupakan pemain pertama yang dibawa masuk sebagai pengurus Chelsea, yang menyertai The Blues dengan perjanjian bernilai £ 52 juta, namun gagal memenangi hati peminat dengan persembahannya. 
Ia telah dilaporkan bahawa Sarri mahu lagi bersatu kembali dengan Jorginho, tetapi laporan The Sun mengatakan itu bukanlah isunya dan pemain tengah itu akan menjadi pemanas bangku simpanan.
Lagipun, Sarri percaya Miralem Pjanic mampu untuk memainkan peranan Jorginho di Juventus dan 'lebih memilih' bintang Bosnia itu, dengan dia berkeyakinan bahawa dia mampu menjadikan pemain itu sebagai kunci utama dalam sistemnya. 
Tidak menandatangani Jorginho juga akan menyelamatkan Juve daripada membelanjakan £ 60 juta dan membolehkan Sarri melaburkan semula dana itu untuk mendapatkan pemain tengah menyerang, pemain yang kreatif, dan dengan itu Paul Pogba dikaitkan.
Keputusan Sarri untuk menyejukkan khabar angin mengenai minatnya akan menghampakan  Jorginho, yang mana ejennya telah memberi bayangan bahawa dia akan bersedia untuk mendengar sebarang tawaran dari Juve jika mereka mahukan perpindahan.
"Chelsea mempunyai kontrak empat tahun dengan pemain ini," kata agen Jorginho, Joao Santos, kepada Tuttomercatoweb. "Kami akan menunggu beberapa hari untuk mengetahui sama ada terdapat sebarang kebenaran seperti yang disebutkan dalam surat khabar.
"Masa lalu di Napoli tidak akan menjadi masalah, kerana Jorginho adalah seorang yang profesional. Kini, Jorginho berasa gembira di Chelsea.
"Dia mendapatkan suasana yang hebat dan kita tidak boleh mengatakan bahawa dia ingin pergi ke tempat lain, tetapi apa saja boleh berlaku di pasaran perpindahan. Kita akan tunggu dan lihat."