Ole Gunnar Solskjaer Bersedia Lepaskan Paul Pogba Ke Real Madrid Dengan Bayaran £ 120 Juta!




Pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer bersedia untuk membiarkan Paul Pogba menyertai Real Madrid musim panas ini dengan perpindahan bernilai £ 120 juta. 
Bintang Perancis itu dilihat sebagai kunci kepada projek pembinaan semula Solskjaer di Old Trafford ketika dia mengambil alih tugas pada Disember yang lalu dan pengurus Norway itu percaya dia dapat meyakinkan Pogba untuk kekal di kelab tersebut.
Pogba berminat untuk menyertai Barcelona pada musim yang panas lalu dan, walaupun peningkatan pada prestasinya di pertengahan musim, pemain tengah itu tetap berminat untuk meninggalkan kelab dan dikatakan telah memberitahu Solskjaer tentang keinginannya untuk menyertai Real Madrid. 
Naib pengerusi eksekutif United, Ed Woodward percaya kehilangan Pogba kepada Real Madrid akan menjadi tamparan besar kepada imej dan reputasi United di seluruh dunia.
Walau bagaimanapun, Solskjaer merasakan dia tidak mampu untuk mengekalkan pemain yang tidak mahu berada di kelab itu lagi kerana dia mahu membina semula kelab tersebut dan bersedia membiarkan Pogba berpindah ke Bernabeu, menurut laporan The Sun. 
Pengurus Norway itu tahu tekanan akan berlaku semasa musim penuhnya yang pertama bertanggungjawab dan dia mahukan pemain yang dia boleh bergantung dan fokus sepenuhnya pada projeknya. 
Solskjaer tidak akan menolak Pogba keluar dari Old Trafford dan tahu Woodward akan melakukan segala-galanya yang termampu untuk mengekalkan pemain tengah itu bersama kelab. 
Sekiranya Pogba melihat jalannya telah dihalang, dia mungkin perlu menyerahkan permintaan untuk perpindahan dalam usahanya bagi memaksa perpindahan keluar ke Sepanyol.
Solskjaer akan menandatangani sekurang-kurangnya enam pemain pada musim panas ini dan sudah mensasarkan pemain tengah untuk menggantikan Ander Herrera yang berpindah ke Paris Saint-Germain. 
Pengurus berusia 46 tahun itu mahukan semua pembeliannya diselesaikan sebelum bermulanya pramusim dan dia mensasarkan pemain tengah West Ham Declan Rice, pemain pertahanan Crystal Palace Aaron Wan-Bissaka dan pemain sayap Swansea City, David James.