Chelsea Mahukan Frank Lampard Untuk Menerajui The Blues Selepas Final Liga Europa!




Chelsea bersiap sedia untuk memecat Maurizio Sarri tanpa mengira sama ada dia memenangi Liga Europa dan dilaporkan ingin membawa Frank Lampard sebagai penggantinya. 
Pengurus Itali itu telah mengalami kesukaran untuk memenangi hari peminat The Blues meskipun melalui musim pertama yang baik sejak bertanggungjawab di Stamford Bridge, berjaya layak ke dua perlawanan akhir dan menamatkan musim di kedudukan ketiga Liga Perdana Inggeris. 
Walau bagaimanapun, laporan Sky Sport Italia melaporkan bahawa Chelsea mahu mengubah pengurus mereka selepas perlawanan akhir Liga Europa dan mahukan Lampard untuk menerajui era baru.
Bekas pemain tengah The Blues pada masa ini sedang dalam perancangan untuk membantu Derby Country melepasi Aston Villa dalam perlawanan penentuan play-off di Wembley minggu depan, setelah menikmati musim pertama yang cemerlang dalam pengurusannya.
Pemilik Chelsea nyata telah terkesan dengan cara Lampard menonjolkan dirinya dan dipercayai berupaya membawa beberapa bekas pemain legenda kelab itu kembali ke Stamford Bridge - Petr Cech telah ditawarkan pekerjaan sebagai sebahagian daripada kakitangan teknikal.
Lampard mempunyai dua pemain pinjaman Chelsea dalam senarainya untuk Derby - Mason Mount dan Fikayo Tomori - dan, dengan pergantungan perpindahan mungkin bakal dilaksanakan, kelab barat London itu inginkan pengurus yang bersedia untuk membawa dan mengembangkan pemain muda mereka yang berbakat dari akademi. 
Jody Morris, yang merupakan pengurus Chelsea bawah-21 sebelum menyertai Lampard sebagai pembantunya di Derby, sebelum ini telah memberi kritikan betapa sedikitnya pemain muda yang telah menonjolkan diri mereka di Stamford Bridge.
Yang menariknya, Sky Sport Italia melaporkan bahawa Sarri mungkin tidak akan berehat terlalu lama, dengan pengurus berusia 60 tahun itu adalah antara dua nama utama yang berada dalam senarai untuk menerajui Juventus.
The Old Lady telah mengumumkan bahawa Massimiliano Allegri akan meninggalkan Turin pada akhir musim ini dan mereka melihat keduanya Sarri dan Simone Inzaghi sebagai pengganti yang berpotensi, dengan pengurus Chelsea itu lebih gembira kembali ke tanah airnya.