Ini Reaksi Jurgen Klopp Selepas Philippe Coutinho Dikaitkan Dengan Perpindahan Semula Ke Liga Perdana Inggeris!




Jurgen Klopp enggan mengulas mengenai khabar angin mengenai perpindahan yang menghubungkan Philippe Coutinho yang dikatakan bakal kembali ke Liga Perdana. 
Coutinho menyertai Barcelona setahun yang lalu dalam perjanjian bernilai £ 155 juta dari Liverpool, namun masih belum mencapai tahap terbaiknya di Sepanyol. 
Khabar angin perpindahan pada bulan ini telah mendakwa bahawa Manchester United mahu untuk membawa Coutinho kembali ke England, sementara Chelsea juga merupakan pasukan terakhir yang dikaitkan dengan bintang Brazil itu.
Klopp membantu Coutinho mencapai tahap terbaiknya di Liverpool, tetapi pengurus itu tidak mahu mengulas lanjut tentang perbincangan mengenai bekas pemainnya itu. 
"Itu adalah sesuatu yang saya tidak mahu bincangkan. Saya tidak akan mengatakan bahawa ia berpotensi untuk perpindahan atau berkemungkinan," kata Klopp. 
"Tiada apa-apa untuk dikatakan. Apa sahaja yang saya katakan akan membuka lebih banyak cerita dan tidak ada cerita mengenai perkara ini.
"Phil berada di Barcelona dan seperti yang saya tahu dia menyesuaikan diri dengan baik dan semuanya baik-baik saja."
Coutinho tidak menunjukkan tanda-tanda bahawa dia mahu meninggalkan Sepanyol, setelah menyempurnakan perpindahan ke Barcelona yang digambarkan sebagai 'impian'nya pada bulan Januari tahun lalu. 
Pemain berusia 26 tahun itu telah membuat 26 penampilan setakat musim ini, dengan berjaya melakukan lima bantuan gol dan menjaringkan enam gol dalam kesemua perlawanan tersebut.
Coutinho menandatangani perjanjian selama lima tahun bersama Barcelona pada tahun lalu, setelah menghabiskan lima musim di Liverpool selepas meninggalkan Inter untuk bersama The Reds. 
Ketika peminat Liverpool kecewa melihat Coutinho yang memaksa perpindahannya ke Barcelona, The Reds nyata belum lagi merasakan ketiadaan bekas bintang sensasi mereka itu. 
Liverpool kini berada di tangga teratas Liga Perdana Inggeris, dan walaupun Klopp masih mencari pengganti yang tepat untuk Coutinho, The Reds berada di landasan yang betul untuk memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris yang pertama buat mereka.