Michael Owen Beri Galakan Buat Pogba Untuk Menonton Banyak Video Tentang Cara Paul Scholes Bermain!




Bekas pemain Manchester United Michael Owen menggesa Paul Pogba untuk menonton 'video yang banyak' mengenai legenda kelab tersebut Paul Scholes. 
Pogba menghasilkan satu lagi prestasi yang tidak menggembirakan yang menyaksikan United mensia-siakan peluang mereka untuk mengatasi Juventus bagi menjuarai Kumpulan H dengan kekalahan 2-1 kepada Valencia pada malam Rabu. 
Pemain Perancis itu terlepas peluang menjaringkan gol yang terbuka dari dalam kotak sejauh 6 meter sebelum rehat separuh masa tetapi malamnya tidak berlalu begitu mudah di Stadium Mestalla. 
Pogba telah menjadi antara pemain simpanan untuk pertembungan Liga Perdana baru-baru ini menentang Arsenal dan Fulham dan Jose Mourinho akan tidak teragak-agak untuk menggugurkan pemain tengah itu lagi pada hari Ahad ini menentang Liverpool.
Hubungan kedua mereka telah merosot dengan ketara musim ini dan Owen percaya Mourinho perlu dipersalahkan juga mengenai prestasi kurang baik dari Pogba. 
"Saya berpendapat bahawa dia benar-benar seorang pemain bertaraf dunia dengan bermain dalam pasukan tertentu dengan cara tertentu," kata Owen kepada BT Sport sebelum kekalahan United kepada Valencia. 
"Saya sangat kecewa melihatnya kerana saya tahu dia lebih baik daripada apa yang kita lihat minggu demi minggu. 
"Saya hampir berpihak kepadanya kerana saya tidak fikir cara pasukan bermain atau cara pengurusnya menguruskannya adalah kondusif untuk mendapatkan yang terbaik daripada dia."
Owen mengakui dia 'berasa simpati' untuk Pogba dan berpendapat pemenang Piala Dunia itu harus menonton video ikon United Scholes untuk mendapatkan inspirasi. 
Beliau menambah: "Saya fikir pengurus perlu dipersalahkan sedikit sebanyak - sistem dan cara dia bermain. 
"Saya masih ingat ketika dia mula-mula ditandatangani mereka sedang mencuba semua jenis pemain tengah di dalam dan di sekelilingnya untuk berusaha mendapatkan yang terbaik dari dia.
"Saya merasa simpati dengannya dari sudut pandangan yang lain tetapi, sebagai pemain, ia mengecewakan apabila anda menontonnya kerana dia masih kelihatan seperti pemain berusia 16 atau 17 tahun yang sedang belajar permainan.
"Saya fikir dia boleh melakukannya lebih teruk jadi lebih baik menonton video dari Paul Scholes - melihat ketika dia bermain satu sentuhan, lihat bila dia mengambil banyak sentuhan, apabila dia melepasi pemain ...
"Saya fikir dia membuat begitu banyak keputusan yang buruk dalam permaian, yang mengecewakan kerana jika dia bermain seperti yang dia sepatutnya ... jika dia bermain di bawah Guardiola atau Klopp atau orang seperti itu saya fikir kita akan melihat salah satu pemain terbaik di dunia, tetapi pada masa ini kita tidak boleh mengatakannya."