Dries Mertens Beri Pujian Buat Sarri Dan Akui Sedia Bermain Untuk Chelsea Jika Diperlukan!




Penyerang Napoli Dries Mertens telah memberi bayangan bahawa dia akan menikmati peluang untuk kembali bergabung bersama Maurizio Sarri sekali lagi, setelah menikmati waktunya di bawah pengurus Itali itu di Naples. 
Pemain Belgium itu telah menjaringkan 10 gol hanya dalam 12 permulaan  bagi kelab Serie A itu musim ini, walaupun dia tidak dapat menjaringkan gol penting di Anfield ketika pasukan Carlo Ancelotti tersingkir dari Liga Juara-Juara di tangan Liverpool. 
Selepas kekalahan 1-0 dari Reds, Mertens membincangkan mengenai masa depannya dan mengatakan bahawa dia akan terbuka untuk pindah ke Chelsea. 
"Saya suka di sini," kata pemain berusia 31 tahun itu kepada The Times.
"Tetapi mungkin dalam satu tahun, saya akan bebas, jadi mungkin anda tidak tahu, mungkin Sarri akan memanggil saya. Kami akan lihat nanti. "
Mertens memberikan pandangan yang menarik tentang kehidupannya di bawah pengurus Chelsea itu dan menggambar dia sebagai seorang yang 'gila'. 
"Sarri tidak mempunyai butang off," tambahnya. "Saya fikir dia hanya tidur satu jam setiap malam dan dia selalu berfikir tentang bola sepak.
"Mungkin kerana dia mempunyai masa yang kurang kerana dia tiba lambat dalam permainan dan dia cuba untuk mengejar kembali? Saya belajar banyak dari dia. 
"Perkara yang paling saya suka ialah dia merasakan bahawa anda bermain dengan 12 pemain bukan 11. Dia meletakkan barisan pertahanan yang sangat tinggi sehingga penyerang merasakan pemain tengah berada dekat. 
"Saya yakin sekarang Sarri sedang mempelajari perkara baru tentang London. Dia tahu begitu banyak fakta, dia gila tetapi menarik."