Jose Mourinho Mengatakan Kurang Intensiti Dan Bermain Terlalu Selesa Punca United Tewas!




Jose Mourinho mengakui kekurangan intensiti dalam pasukan Manchester United menyaksikan mereka mensia-siakan peluang untuk menduduki tempat teratas dalam kumpulan H selepas kekalahan mengejut pasukan Juventus. 
Kelab juara Itali itu tewas mengejut kepada Young Boys, bermakna kemenangan ke atas Valencia akan menyaksikan United menjadi pasukan pilihan untuk undian pusingan 16 terbaik, tetapi mereka juga mengalami kekalahan 2-1 di Mestalla. 
United berusaha untuk kembali mengejar perlawanan, meraih gol saguhati menerusi pemain gantian Marcus Rashford, tetapi berakhir sebagai pasukan di tempat kedua dan menyebabkan mereka berkemungkinan bakal menghadapi pasukan-pasukan terbaik Eropah pada pusingan seterusnya.
Ditanya oleh BT Sport mengapa United gagal memanfaatkan kekalahan Juve, Mourinho menjelaskan: "Pertama sekali kerana kami menjaringkan dua gol dan bukannya menang 2-1 sebaliknya kami kalah 2-1. 
"Tetapi lupakan tentang gurauan itu, saya fikir kami terlalu pasif pada babak pertama, cukup selesa dengan bola tetapi tidak dengan intensiti dan keinginan.
"Dan kemudian pada babak kedua saya cukup yakin, selepas bercakap pada rehat separuh masa, perkara akan berbeza pada babak kedua. 
"Tetapi kami memulakan babak kedua dengan gol sendiri yang memberikan Valencia kedudukan yang lebih baik untuk mengawal permainan.
"Saya membuat dua pertukaran kemudian dan pasukannya meningkat dengan serta-merta, dan kami mula bermain dengan lebih cepat, tiba dengan permainan yang lebih tersusun di posisi yang lebih berbahaya. 
"Kami mengubah kedudukan kepada 2-1, kami mungkin sepatutnya mendapat 2-2 kerana kami mempunyai beberapa peluang penting untuk menyamakan kedudukan. Tetapi saya fikir secara asasnya, kita membazirkan separuh pertama bermain terlalu selesa dan dengan tidak cukup intensiti"."