Jesse Lingard Mendedahkan Apa Dikatakan Solskjaer Yang Menjadi Inspirasi Kemenangan United!




Jesse Lingard mendedahkan Ole Gunnar Solskjaer telah memberitahu pasukan Manchester United untuk 'bermain cara United' sebelum meraih kemenangan 5-1 mereka di Cardiff City. 
United menewaskan Cardiff di Wales untuk memberikan Solskjaer kemenangan pertamanya sebagai pengurus sementara kelab tersebut. 
The Red Devils hanya mempunyai dua sesi latihan dengan Solskjaer selepas pelantikannya, yang bermakna terdapat masa yang terhad untuk berlatih mengenai taktikal. 
Lingard menjaringkan dua gol menentang The Bluebirds, bermain sebagai trio hadapan United bersama-sama dengan Anthony Martial dan Marcus Rashford.
Dan pemain itu telah mendedahkan bahawa Solskjaer memberikan taklimatnya dengan mudah dengan memberitahu skuad untuk 'berani mengambil risiko' dan bermain bola sepak secara menyerang. 
"Untuk menjadi positif, ambil risiko," kata Lingard, ketika ditanya apa yang dikatakan Solskjaer kepada pasukan United.
"Jika anda kehilangan bola, dapatnya kembali. Bermain dengan cara United, bola sepak menyerang dan bola sepak yang menghiburkan."
Kekalahan mengejut Chelsea kepada Leicester City bermakna United kini hanya ketinggalan lapan mata dari kedudukan empat teratas ketika semua pasukan bakal memasuki pertengahan musim. 
The Red Devils menjadi tuan rumah menentang Huddersfield pada Boxing Day sebelum mengakhiri tahun 2018 dengan menentang Bournemouth di Old Trafford.