Disebabkan Kesilapan Terbesar Arsene Wenger, Lucas Torreira Mendapat Nama! - Paul Merson




Paul Merson telah memuji impak yang dibawa oleh Lucas Torreira di Arsenal, tetapi percaya pembelian musim panas dari Sampdoria itu telah mendapat manfaat dari salah satu kesilapan terbesar Arsene Wenger. 
Pemain antarabangsa Uruguay itu telah menonjol di bahagian tengah pasukan bimbingan Unai Emery dan telah menawan hati para peminat Arsenal dengan gaya agresif dan kadar kerja kerasnya. 
Torreira menerima anugerah pemain terbaik kelab itu untuk bulan November dengan berjaya menjaringkan dua gol dalam tiga perlawanan terakhirnya, termasuk gol kemenangan di minit akhir pada hujung minggu lalu menentang Huddersfield. 
Merson mengakui dia sangat kagum dengan persembahan pemain berusia 22 tahun itu tetapi menegaskan dia tidak akan mendapat perhatian itu sekiranya Arsene Wenger menyedari kekurangan pada pasukan ini lebih awal dan mendakwa tidak ada di antara empat pasukan teratas yang ingin menandatanganinya sekiranya dia berada di pasaran pada bulan Januari.
Dia memberitahu Sky Sports: "Liverpool tidak akan membelinya esok pagi, saya tidak fikir mana-mana antara empat pasukan teratas. Dia boleh dan akan menjadi lebih baik, tetapi dia sudah melakukannya hebat. 
"Mereka memerlukannya, kita semua tahu bahawa, Arsene Wenger tahu tentang itu tetapi dia terlalu keras kepala untuk pergi dan mendapatkan seseorang. 
"Dia boleh bermain di Southampton dan tidak akan dikenali, atau Burnley. Tiada siapa yang akan menyebut namanya. Ianya hanya Arsenal yang sangat menginginkannya.
"Dia berada di sekeliling pemain, menutup pemain di bawah, memastikan semua orang berjuang. Dia bukan seorang perancang semulajadi, tetapi dia menetapkan tempo permainan.
"Saya telah mengatakannya selama ini, selama bertahun-tahun; Arsenal adalah salah satu pasukan terbaik di dunia dengan bola. 
"Tetapi untuk empat atau lima tahun terakhir ini mereka telah menjadi salah satu pasukan yang paling buruk di dunia tanpa bola. Dia telah mengubahnya. 
"Apabila Torreira berada di sekitar pemain, ia adalah kesan domino, dan semua orang lain akan mengikutinya dan mengawasi di sekitar lawan. 
"Dan sikapnya yang hebat; dia tidak meninggalkan apa-apa di padang dan tersekat. Dia membawa pemain untuk bergerak. 
"Dia telah melakukannya dengan baik sekali, dan menghasilkan dua gol penting dalam beberapa minggu terakhir ini."