Napoli Menolak Tawaran £ 80 juta Dari Manchester United Untuk Kalidou Koulibaly!




Manchester United telah mengemukakan tawaran sebanyak 90 juta euro (£ 80 juta) untuk menandatangani pertahanan tengah Napoli Kalidou Koulibaly, menurut laporan. 
Jose Mourinho berminat untuk menandatangani pertahanan tengah yang baru pada musim panas yang lalu dan mensasarkan Toby Alderweireld dan Harry Maguire dari Leicester City. 
Tetapi pihak hierarki United memutuskan untuk tidak menyokong tindakan Jose Mourinho untuk menandatangani pertahanan tengah yang ketiga sejak lantikan pengurus Portugis itu di Old Trafford. 
Menurut La Repubblica, United juga telah memberikan tawaran sebanyak £ 80 juta untuk Koulibaly, tetapi tawaran itu telah ditolak dengan pantas oleh Napoli.
United telah memaklumkan kepada Napoli bahawa mereka bersedia untuk menawarkan bayaran perpindahan yang sama pada musim panas akan datang, tetapi kelab Serie A itu menegaskan bahawa pemain antarabangsa Senegal itu memerlukan dana yang lebih besar. 
Presiden Napoli, Aurelio De Laurentiis dilaporkan meminta harga lebih daripada € 100 juta (£ 89m) untuk Koulibaly. 
Pemain berusia 27 tahun itu juga menarik minat dari kelab besar seperti Real Madrid, Barcelona, Manchester City dan juga Bayern Munich.