Bernard Menjelaskan Faktor Mengapa Dia Memilih Everton Walaupun Terdapat Tawaran Dari Chelsea!




Pemain sayap Brazil Bernard telah mendedahkan peranan penting pengurus Everton Marco Silva untuk meyakinkannya untuk berpindah ke Goodison Park walaupun ada tawaran daripada Chelsea, West Ham dan AC Milan. 
Pemain berusia 25 tahun itu merupakan ejen bebas sejak meninggalkan Shakhtar Donestk pada akhir musim lalu dan menerima banyak tawaran, terutama dari kelab di Liga Perdana Inggeris. 
Chelsea telah berusaha untuk menambah pemain Brazil ke dalam skuad mereka, dan juga telahpun menawarkan kontrak kepadanya, tetapi akhirnya Bernard tertarik dengan peluang bermain yang lebih kerap di bawah bimbingan Marco Silva di Everton.
"Saya memilih Everton kerana semua perkara yang saya dengar tentang Marco Silva dan kerana Everton adalah kelab yang mempunyai banyak tradisi," Bernard memberitahu laman web rasmi kelab itu. 
"Mereka adalah sejarah antara empat kelab paling berjaya di England dan ketika saya mengetahui tentang kelab ini dan apa yang diinginkan oleh pengurus dari saya, saya sangat gembira.
"Itulah sebabnya saya membuat pilihan ini - kerana kepercayaan yang ditunjukkan kepada saya oleh pengurus dan juga kelab."
Ditanya secara khusus mengenai perbualannya bersama Silva, dia meneruskan: "Saya tidak perlukan banyak kepercayaan. Everton adalah kelab yang hebat dengan tradisi yang hebat dan dengan semua faktor-faktor ini, itu adalah sebab pilihan saya.
"Pengurus itu membuat saya merasa yakin dan saya ingin bermain di sini kerana apa yang dilakukannya pada masa yang lalu. Dia adalah jurulatih yang hebat, dia telah melakukan banyak perkara. Dan Everton adalah kelab dengan struktur yang hebat. 
"Kata-kata Marco banyak membantu saya kerana mempunyai jurulatih yang percaya pada idea-ideanya adalah penting. Tetapi saya juga yakin Everton dapat memperbaiki diri saya dan saya akan dapat menunjukkan yang terbaik sebagai pemain di sini."