Unai Emery Memuji Xhaka Dan Torreira Serta Akui Keduanya Penting Untuk Keseimbangan Pasukan The Gunners!




Unai Emery mengetengahkan Granit Xhaka untuk menerima pujian khas selepas Arsenal bangkit untuk menjadikan keputusan 1-1 menentang Liverpool di Emirates. 
James Milner meletakkan Liverpool di depan, sebelum jaringan menarik dari Alexander Lacazette membantu mendapatkan satu mata untuk Arsenal dan mengekalkan rekod tanpa kalah dalam 14 perlawanan untuk pasukan bimbingan Emery.
Usaha bijak dari Lacazette memberi ganjaran kepada prestasi Arsenal menentang pasukan berkemungkinan pencabar kejuaraan liga musim ini Liverpool, dan Emery berasa kagum dengan persembahan Granit Xhaka dan Lucas Torreira di bahagian tengah Arsenal.
"Saya mahukan, dengan setiap pemain untuk teruskan dan berharap kami dapat melakukan yang lebih baik," kata Emery.
"Saya gembira dengan Xhaka, kerana pertama dia adalah pemain yang sangat baik, dan dia mempunyai komitmen yang sangat baik untuk kami. 
"Dia mahu memperbaiki dirinya, dan saya fikir dia boleh bertambah baik. Kami mahu teruskan bersama dia untuk memberikan dia masa untuk memperbaiki dirinya."
Dia menambah: "Setiap pemain berusaha keras, dan sangat penting untuk keseimbangan kita bahawa kita mempunyai dua pemain tengah seperti Xhaka dan Torreira, kerana keseimbangan di bahagian tengah juga sangat penting untuk keseimbangan kita di bahagian pertahanan dan serangan.
"Ia adalah taktikal yang penting dan juga komitmen dan kerja keras mereka, memberi peranan yang besar.
Kebangkitan Xhaka di bawah Emery telah memperoleh pujian antarabangsa Switzerland musim ini dan berpendapat bahawa pemain berusia 26 tahun itu akan berjaya di Arsenal. 
Peminat telah mempersoalkan sikap dan kualiti Xhaka sejak Arsene Wenger menandatanganinya pada tahun 2016.
Tetapi Emery mengakui bahawa pengaruh Xhaka hampir sama pentingnya dengan gol penyamaan yang dijaringkan oleh Lacazette. 
Lacazette mungkin telah menjaringkan beberapa gol, tetapi pada satu tahap, Xhaka berjaya menutup percubaan dari jarak lima kaki untuk membantu Arsenal mendapatkan semula penguasaan bola dari pemain sensasi Liverpool, Mohamed Salah.
"Apabila anda menjaringkan gol itu adalah masa terbaik dan paling penting dalam permainan - tetapi saya juga gembira dengan butiran-butiran kecil, tindakan individu dalam pertahanan, dan juga serangan" kata Emery tentang menangani. 
"Kesan dalam setiap tindakan di atas padang adalah selepas daripadanya ia akan menentukan sama ada anda boleh menang atau sebaliknya."