Liverpool Boleh Menang Liga Perdana Musim Ini Jika City Fokus Liga Juara-juara! - Jamie Carragher




Liverpool perlu berharap yang Manchester City akan pergi jauh dalam saingan Liga Juara-juara untuk memberi mereka peluang untuk menewaskan The Sky Blues untuk kejuaraan Liga Perdana Inggeris, menurut Jamie Carragher. 
City berada di puncak liga, dua mata di hadapan Liverpool selepas The Reds kehilangan dua mata di Emirates dengan keputusan seri 1-1 menentang Arsenal. 
Liverpool telah menunjukkan tanda-tanda yang mereka mampu mencabar juara bertahan City, sementara Chelsea dan Arsenal juga telah mengejutkan banyak peminat dengan prestasi cemerlang mereka.
Tetapi Carragher menegaskan bahawa City adalah pasukan yang lebih baik, dan Liverpool mesti berdoa agar pemain bimbingan Pep Guardiola akan terganggu dengan usaha mereka untuk memenangi Liga Juara-Juara. 
"Ia pasti mengecewakan untuk Liverpool melepaskan gol itu [menentang Arsenal]," kata Carragher di Sky Sports. 
"Tetapi saya fikir penyokong Liverpool, termasuk saya jelas, kita perlu lebih tenang sedikit.
"Anda fikir Liverpool telah kehilangan saingan liga selepas keputusan perlawanan pada hujung minggu ini kerana ia 'Ah ianya dua mata hilang. Man City akan berada di atas dengan kelebihan dua mata '. Ada masih perjalanan yang panjang. 
"Man City lebih baik daripada Liverpool, semua orang tahu itu. Tetapi itu tidak bermakna Liverpool tidak boleh memenangi liga. 
"Saya rasa harapan Liverpool untuk memenangi liga akan datang pada separuh masa kedua musim ini jika City pergi lebih jauh dalam saingan Liga Juara-Juara.
"Fokus mereka akan tertumpu pada itu dan kemudian mereka mungkin kurang mengutamakan saingan di liga. Itulah satu-satunya peluang untuk Liverpool menang kerana City adalah lebih baik daripada mereka. "
Ketika City memenangi kejuaraan liga musim lalu, Liverpool menumpukan usaha mereka untuk mencapai perlawanan akhir Liga Juara-Juara. 
Guardiola dijangka mahu bertambah baik dengan layak ke pusingan suku akhir dalam saingan Eropah musim ini, dengan Liverpool adalah pasukan yang menyingkirkan mereka dalam pertandingan tersebut musim lalu.