AC Milan Sedia Dapatkan Eric Bailly Bulan Januari Ini!




AC Milan bersedia untuk menguji kesungguhan Manchester United mempertahankan Eric Bailly pada Januari ini dengan pertahanan tersebut risau akan tempatnya di bawah Jose Mourinho, menurut laporan. 
Pemain antarabangsa Ivory Coast memulakan kedua-dua perlawanan pembukaan Liga Perdana musim ini untuk The Red Devils dan hanya kembali ke kesebelasan utama ketika menentang Newcastle United - tetapi dikeluarkan hanya selepas 19 minit di atas padang. 
Mourinho telah mengkritik persembahan Bailly dan tidak memainkannya sejak persembahan buruknya ketika menentang Newcastle, walaupun dia langsung tidak berada dalam senarai skuad ketika menentang Everton dan Bournemouth.
Sekarang, menurut ESPN, Bailly risau mengenai masa depannya di Old Trafford dan bimbang dia telah hilang kepercayaan Mourinho.
Chris Smalling dan Victor Lindelof telah digunakan berbanding Bailly dalam perlawanan baru-baru ini, menerima hanya dua minit masa permainan selepas dikritik secara terbuka untuk perlawanannya menentang Brighton.
Kontrak Bailly akan tamat pada musim panas tahun 2020 dan kelab belum memulakan rundingan mengenai perpanjangan kontrak baru untuk dia. 
Sebaliknya, AC Milan sedang mempertimbangkan untuk mengeluarkan dana yang besar untuk bintang Ivory Coast itu - yang Mourinho tandatangani dengan kontrak £ 30 juta pada musim panas pertamanya di Old Trafford - apabila tingkap perpindahan dibuka semula pada bulan Januari.
Mourinho tidak merahsiakan keinginannya untuk menambah pemain pertahanan yang baru dan telah menjadikan posisi tersebut sebagai keutamaannya sepanjang musim panas.
Dia mengekalkan minatnya untuk pemain pertahanan Inter Milan, Milan Skriniar dan Toby Alderweireld dari Tottenham, dan akan memberikan pertimbangan serius untuk menjual Eric Bailly untuk membiayai perpindahan bagi pemain pertahanan yang baru.