Olivier Giroud - Chelsea Kelab Teratas Di England Berbanding Arsenal, Liverpool, United dan City!




Olivier Giroud percaya Chelsea adalah 'kelab teratas di England' mendahului Manchester United, Liverpool, Manchester City dan bekas kelabnya sebelum ini Arsenal. 
The Blues membawa bintang itu dari Emirates ke Stamford Bridge pada bulan Januari, namun pasukan barunya itu gagal melayakkan diri ke Liga Juara-Juara musim ini dan akan menghabiskan kempen ini di saingan Liga Europa.
Ianya terdapat naik dan turun untuk kelab barat London itu sejak beberapa tahun kebelakangan ini, tetapi Chelsea telah memenangi lebih banyak kejuaraan Liga Perdana sejak sedekad yang lalu sebagai pesaing utama mereka, dan Giroud - yang dikaitkan dengan perpindahan keluar pada musim panas ini- yakin mereka adalah 'kelab teratas' di negara ini. 
Apabila ditanya mengenai dia meninggalkan Chelsea pada musim panas ini, dia memberitahu L'Equipe: "Ia tidak pergi sejauh yang kita boleh katakan.
"Terdapat minat [dari Marseille] pada tahun lepas, tapi tidak ada yang benar-benar tawaran yang tetap pada musim panas ini. 
"Saya baru tiba di Chelsea, ia bukan masa untuk mengemas beg saya lagi tiga bulan kemudian. 
"Untuk saya, Chelsea adalah kelab teratas di England, pasukan yang telah memenangi kejuaraan  paling banyak dalam tempoh sepuluh tahun. 
"Saya berada di tempat yang saya mahukan. Jadi mengapa perlu pergi?"