Paul Scholes - United Ulangi Kesilapan Lama Liverpool Dan Jadi Bahan Ketawa!




Paul Scholes percaya Manchester United telah menjadi bahan ketawa dengan mengulangi kesilapan dilakukan oleh Liverpool ketika dia masih bermain.
United telah tewas tiga daripada lapan perlawanan Liga Perdana mereka setakat ini dan pasukan bimbingan Mourinho hampir sukar untuk dikatakan sebagai pencabar kejuaraan liga musim ini.
Sementara itu, Liverpool dan Manchester City telah menikmati permulaan yang baik untuk musim ini dan dilihat merupakan pencabar kuat liga musim ini.
Sepanjang kerjaya Scholes, kedua-duanya Liverpool dan City bergelut untuk bersaing dengan United yang mendominasi Liga Perdana Inggeris di bawah Sir Alex Ferguson. 
Tetapi bekas pemain tengah itu percaya United telah tertinggal jauh di belakang pesaingnya dengan pembelian yang kurang sesuai dan gaya permainannya yang kurang menyerlah.
"United kini merasakan sama seperti Liverpool sejak bertahun-tahun yang lalu, sepertinya kami melakukan kesilapan yang sama seperti yang mereka lakukan," kata Scholes kepada ESPN. 
"Kami menonton Liverpool dan City dari jauh dan tersenyum ketika mereka sibuk bertukar-tukar pengurus dan pemain setiap tahun, tetapi tidak pernah mendapatkan apa-apa. 
"Rasanya seperti kami sudah berubah menjadi seperti Liverpool atau Man City. 
"Saya rasa seperti orang di Liverpool dan Man City melihat kami dan ketawa seperti yang kami lakukan pada mereka bertahun-tahun yang lalu.
"Tetapi jika anda melihat sebaliknya, mereka melakukan semua perkara dengan betul. Mereka telah membawa pengurus terbaik di dunia. Mereka telah membawa masuk kakitangan yang bertanggungjawab untuk menandatangani pemain. Mereka mempunyai cara yang tepat untuk bermain setiap minggu. 
"Semuanya menjadi mudah bagi mereka. Ia menjadi mudah bagi pasukan yang tahu bahawa mereka bermain 4-3-3 dan mengetahui posisi serta pemain yang mereka perlukan.
"Ia agak mustahil untuk kakitangan di Man United untuk melakukan perkara yang sama. 
"Sama ada Jose mempunyai rancangan yang jelas pada masa akan datang, saya tidak tahu kerana prestasi itu buruk. Hampir keseluruhan tempat."