Paul Pogba Menyindir Taktikal Jose Mourinho Punca United Tidak Digeruni Di Old Trafford!




Paul Pogba telah menyindir taktikal Jose Mourinho berikutan keputusan seri 1-1 Manchester United menentang Wolves. 
The Red Devils telah memenangi hanya tiga daripada enam perlawanan pembukaan mereka di Liga Perdana dan tidak berjaya melakar kemenangan menentang pasukan baru di Liga Perdana Inggeris Wolves.
Sementara Jose Mourinho memberi tumpuan kepada sikap pemainnya selepas kekecewaannya di Old Trafford, Pogba percaya corak permainan terlalu berhati-hati United adalah yang paling mengecewakan mereka. 
David De Gea adalah pemain United yang menyerlahkan pada perlawanan tersebut, menafikan beberapa percubaan berbahaya Wolves dengan penyelamatan yang luar biasa, sementara Romelu Lukaku dan Alexis Sanchez mengalami kesukaran di bahagian serangan.
"Kami berada di tempat sendiri dan kami harus bermain jauh lebih baik menentang Wolves," kata bincang Perancis itu. 
"Apabila kita bermain di tempat sendiri kita sepatutnya menyerang, menyerang, dan terus menyerang. Itulah Old Trafford. Kami berada di sini untuk menyerang.
"Saya fikir pasukan lawan berasa takut apabila mereka melihat Man United bermain secara menyerang dan menyerang. Itulah kesilapan kami. 
"Mungkin sikap perlu lebih baik dan kita harus bermain dengan lebih baik kerana, sekali lagi, kita berada di Old Trafford dan kita sepatutnya menyerang dan memberikan tekanan seperti yang kita lakukan menentang Tottenham, Liverpool, Chelsea dan Arsenal musim lalu. 
"Apabila kita bermain seperti ini maka ia akan menjadi lebih mudah untuk kita.
Ditanya mengapa United gagal menimbulkan lebih banyak ancaman berbanding pasukan bimbingan Nuno Espirito Santo, Pogba menjawab: "Saya tidak boleh memberitahu anda kerana saya adalah seorang pemain - bukan saya yang bertanggungjawab sepenuhnya. 
"Saya bukan pengurus, saya tidak boleh mengatakan apa-apa tentangnya, tapi yang jelas kita harus menunjukkan lebih banyak pilihan untuk bermain, tetapi saya tidak boleh mengatakan itu kerana saya hanya seorang pemain. 
"Itu adalah pendapat saya - kita perlu bergerak dengan lebih baik, dan kita perlu bergerak dengan lebih banyak."
Mourinho mempersoalkan tentang keinginan pemainnya selepas kekalahan itu dan Pogba percaya perlawanan Liga Juara-Juara Eropah pada pertengahan minggu mungkin memberi kesan. 
"Ya, memang benar, mungkin kita sepatutnya menunjukkan lebih keinginan di beberapa bahagian," kata pemain tengah itu. 
"Mungkin juga kami merasa sedikit keletihan kerana kami bermain di Liga Juara-Juara. Mungkin dia betul, saya tidak tahu.
"Kami tidak kalah, tetapi bagi saya, kami sepatutnya menang. Kami bermain di tempat sendiri, terdapat tiga mata yang perlu kami dapatkan. 
"Saya tidak tahu berapa banyak perlawanan yang kami mainkan di tempat sendiri - tiga perlawanan - dan kami hanya memperolehi empat mata. Ia tidak mencukupi. 
"Kami telah bermain enam perlawanan di Liga Perdana Inggeris, bukan itu yang kami perlu risaukan, tetapi kami perlu merapatkan jurang mata- semakin rapat dan rapat (dengan pasukan pendahulu liga). Lebih baik bagi kami jika kami semakin dekat."