Messi Akui Tindakan Ronaldo Berpindah Mengejutkan Dia Dan Sekaligus Melemahkan Pasukan Real Madrid!




Pemain Barcelona Lionel Messi mengakui dia terkejut dengan perpindahan Cristiano Ronaldo dari Real Madrid ke Juventus dan kini menjangkakan bahawa pasukan gergasi Itali itu akan menjadi pasukan pilihan yang besar untuk memenangi Liga Juara-Juara. 
Pemain Argentina itu sering berdepan dengan Ronaldo di La Liga, sama ada dengan kelab masing-masing dan untuk penghargaan peribadi, walaupun mereka tidak akan lagi bertemu di saingan La Liga. 
Sebaliknya, pemain berusia 33 tahun itu berpindah ke Turin, dan Messi merasakan Old Lady akan menjadi ancaman besar dalam saingan Eropah dengan musuh lamanya Ronaldo memimpin barisan hadapan pasukan itu - sementara Real akan semakin lemah.
"Real Madrid adalah salah satu pasukan terbaik di dunia dan mereka mempunyai skuad yang hebat [tetapi] jelas bahawa ketiadaan Ronaldo akan membuat mereka kurang sedikit," kata Messi kepada Catalunya Radio. "Dan ia akan menjadikan Juventus [salah satu] pilihan yang jelas untuk memenangi Liga Juara-Juara."
Ditanya mengenai reaksinya terhadap perpindahan Ronaldo yang tidak dijangka itu, Messi meneruskan: "Ia mengejutkan saya [ketika dia pergi]. 
"Saya tidak bayangkan dia akan meninggalkan Madrid atau menyertai Juventus. Terdapat banyak pasukan yang mahukan dia. Ia mengejutkan saya, tetapi dia telah pergi ke pasukan yang sangat baik."
Messi telah melangkah ke tiga musim tanpa memenangi Liga Juara-Juara, selepas melakukannya pada tahun 2015, dan mengakui ia adalah matlamat utamanya pada musim ini: "Inilah masanya [untuk menang sekali lagi]. 
"Kami telah tersingkir di suku akhir dalam tiga musim terakhir ini. Keputusan musim lalu di Roma sangat menyakitkan, tetapi kami mempunyai skuad yang hebat dan kami boleh berjuang untuknya [musim ini]."