Memphis Depay Tersenyum Mengenai Kritikan Wayne Rooney Tentang Dia!




Memphis Depay menolak untuk bercakap lebih mengenai perselisihan antara beliau dan bekas rakan sepasukannya, Wayne Rooney. 
Bekas pemain United itu kembali ke Manchester pada minggu ini sebagai pemain Lyon, ketika pasukannya akan bertemu Manchester City dalam perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara pada hari Rabu. 
Rooney sebelumnya mengkritik sikap Depay ketika dia masih pemain United, dengan mengatakan penyerang tersebut tidak mempunyai mentaliti yang betul untuk berkembang di Old Trafford.
Depay bertindak balas di Instagram mengenai kritikan Rooney, tetapi menafikan bahawa dia mempunyai dendam terhadap seorang lelaki yang dia anggap sebagai kawan yang sangat baik, dan menegaskan dia telah matang sejak zamannya di Manchester. 
"Kenapa perlu menyoal? Anda melihat reaksi saya. Orang akan mengambilnya dengan menganggap saya serius, "Depay ketawa. 
"Beberapa orang tidak boleh menerima gurauan dan saya bersama dengan Wayne adalah kawan yang sangat baik. Sudah tentu dia adalah legenda dan ketika saya mendengarnya, saya hanya mempersoalkan - saya tidak mempunyai jaket kulit merah dari seribu jaket kulit yang saya ada.
"Saya faham apa yang dia maksudkan dan itu sahaja. Ia tidak perlu diperbesarkan lagi. Tetapi, ia masih lagi. 
"Ia adalah pada masa lalu dan saya seorang lelaki yang agak bersemangat dan sukakan perkara yang baik-baik tetapi itu tidak bermaksud saya tidak boleh menjadi lebih pintar. Saya telah menjadi lebih matang. 
"Selain itu, kadang-kadang kita mengambil sesuatu perkara itu terlalu serius dan anda perlu ketawa tentang gurauan dan teruskannya. 
"Saya yakin dia gembira melihat bagaimana saya tampil sekarang dan bagaimana saya sebagai seorang pemain bola sepak sekarang. Saya telah mendapat lebih banyak kualiti dan berasa sangat kuat. Itu semuanya baik."