Bekas Kapten Arsenal Tony Adams Mengkritik Unai Emery Kerana Tidak Menurunkan Torreira Dan Bernd Leno!




Bekas kapten Arsenal, Tony Adams telah mengkritik cara pemilihan pasukan oleh Unai Emery dalam kekalahan Arsenal menentang Manchester City dan percaya Lucas Torreira dan Bernd Leno sepatutnya berada dalam pasukan untuk menentang Juara Liga Perdana Inggeris musim lalu itu. 
Ini merupakan perlawanan pertama Emery sebagai pengurus baru The Gunners dan berakhir dengan kekalahan 2-0 apabila gol berjaya dijaringkan oleh Raheem Sterling dan Bernardo Silva untuk menyempurnakan kemenangan buat pasukan Pep Guardiola.
Pengurus Arsenal yang baru itu mengejutkan ramai pihak dengan pemilihan pasukannya kerana kedua-duanya Leno dan Torreira hanya memulakan permainan di bangku simpanan, walaupun pemain tengah Uruguay itu dibawa masuk pada babak kedua perlawanan. 
Dan Adams percaya dua pembelian musim panas Arsenal yang baru itu perlu berada dalam kesebelasan utama dalam pertembungan Sabtu ini menentang Chelsea di Stamford Bridge. 
"Granit [Xhaka] adalah tidak bagi saya. Pemain baru Torreira tiba, dia kelihatan kecil, tetapi kita telah kehilangan peranan itu, kehilangan pemain yang berada di hadapan empat pertahanan belakang," kata Adams kepada talkSPORT.
"Dia [Torreira] kelihatan pintar, dia kelihatan seperti dia dapat melindungi bahagian pertahanan, terdapat juga pemain yang kecil di masa lalu - Didier Deschamps, [N'Golo] Kante juga melakukan tugas yang luar biasa untuk Perancis dan Chelsea dan saya rasa dia [Torreira] mampu melakukannya untuk kita. 
"Tetapi bermula dengan mereka. Gunakan penjaga gol anda Leno, letakkan dia di kawasan gol. 
"Saya suka Petr Cech, dia seorang lelaki yang baik dan dia seorang pemain yang hebat, tapi teruskan, mari kita cuba dengan pemain baru itu, mari kita bekerjasama dengan mereka. 
"Gunakan empat pertahanan anda, letakkan Torreira, dan mari kita pergi. 
"Sebagai jurulatih, anda boleh melepaskan diri daripadanya jika anda meletakkan pemain anda di sana.
"Tetapi dengan meletakkan seorang anak muda Maitland-Niles sebagai pertahanan kiri, saya tidak faham tentang keputusan itu. 
"Jika saya adalah pengarah sukan Arsenal, saya akan mengetuk pintu Emery pagi ini mengatakan 'tolonglah, apa yang berlaku dengan pilihan anda '? Dia mendapat banyak masalah semalam. "
Adams juga percaya bahawa bekas kelabnya itu masih jauh untuk mencabar Manchester City untuk kejuaraan Liga Perdana. 
"Saya tidak tahu apa yang telah dilakukannya selama lima atau enam minggu yang lalu," Adams meneruskan. 
"Dia telah memutarkan semua pemainnya dan memberikan mereka semua peluang bermain.
"Dan mereka mendapat beberapa keputusan yang bagus tetapi ia adalah pra-musim. 
"Dari minit pertama saya akan memilih penjaga gol saya dan empat pertahanan utama saya dan meletakkan kedua-dua pemain yang saya mahu di bahagian tengah untuk mengukuhkan bahagian pertahanan.
"Ia telah hilang selama sepuluh tahun yang lalu. Saya tidak fikir kita memenangi perlawanan di tempat lawan musim lalu.
"Dan itulah kelemahan ketahanan dan kekurangan daya tahan. 
"Saya benar-benar mahu [berkata] 'teruskan, lakukan tugas anda, anda sudah mendapat peluang sekarang Emery anda perlu meletakkan pasukan anda di luar sana, untuk bekerjasama dengan pasukan anda. Anda sudah mempunyai lima, enam minggu pra-musim, pergi dan teruskan dengannya. 
''Kami semua mahu dia berjaya. Kita semua mahu pasukannya menjadi pasukan yang berdaya tahan dan mencabar untuk gelaran liga, tetapi pada masa ini, secara realistik, kita tidak berada di tempat yang berhampiran."