Presiden Kelab Lyon Dedahkan Liverpool Adalah Kelab Impian Nabil Fekir!




Presiden kelab Lyon Jean-Michel Aulas menjangkakan Nabil Fekir akan kekal di kelab itu walaupun merasakan yang Liverpool akan kembali memperbaharui percubaan mereka untuk menandatangani pemain antarabangsa Perancis itu. 
Pasukan bimbingan Jurgen Klopp difahamkan telah menyelesaikan perjanjian sebanyak £ 53 juta untuk menandatangani pemain berusia 24 tahun itu sebelum Piala Dunia bermula.
Penyerang telah bersetuju dengan syarat peribadi dan bahkan muncul dalam video yang akan diterbitkan melalui laman web rasmi kelab yang mengumumkan mengenai ketibaannya, sebelum perpindahan itu gagal pada minit-minit terakhir.
Laporan telah mengatakan bagaimanapun pasukan dari Liga Perdana Inggeris itu mungkin akan kembali untuk menghidupkan semula perjanjian itu selepas tamatnya Piala Dunia.
Fekir kini bersama pasukan Perancis di Rusia selepas bermain sebagai pemain gantian dalam setiap lima perlawanan setakat ini, yang telah berpanjangan sehingga ke peringkat separuh akhir.
Jurulatih Lyon, Bruno Genesio baru-baru ini tidak dapat memberi jaminan sama ada salah seorang pemain utama dari pasukannya masih berada di kelab itu pada musim depan. Bagaimanapun, Aulas kini mengatakan bahawa pemain itu mahu kekal di Perancis.
"Nabil akan berada di Lyon musim depan saya fikir," Aulas memberitahu RMC. "Saya mempunyai hubungan seperti ayah dan anak dengan pemain saya. 
"Saya memberikan dia peluang untuk pergi ke Liverpool kerana ia adalah kelab impiannya. Saya melakukan hal yang sama dengan [Corentin] Tolisso dan [Samuel] Umtiti, dia adalah kapten kami dan ia adalah keinginan seorang jurulatih untuk menjaga dia."
Liverpool telah membuat dua tambahan penting pada pasukan mereka dengan Naby Keita yang tiba di Merseyside selepas perjanjian telah dipersetujui oleh kelab RB Leipzig pada musim panas lalu, dengan Fabinho turut menyertai The Reds dari Monaco. 
Dan Klopp telah mengatakan bahawa tugas kelab itu pada jendela musim panas ini masih belum selesai lagi. "Saya gembira," katanya kepada LFCTV. "Kerja sedang berjalan dan mengapa kita harus berhenti sehingga jendela perpindahan tamat?
"Ia semua baik tetapi kita akan melihat apa yang akan berlaku. Jika semua pemain kembali dengan cergas dari Piala Dunia, maka kami sudah mempunyai pasukan yang sangat bagus dan hanya itulah yang saya mahukan. 
"Apa yang berlaku di pertandingan lain [Piala Dunia], kita akan lihat nanti."