Komen Unai Emery Mengenai Situasi Mesut Ozil Bersama Pasukan Kebangsaan Dan Arsenal!




Unai Emery yakin Mesut Ozil bersedia untuk 'musim yang hebat' dengan Arsenal berikutan keputusannya untuk bersara dari bermain bola sepak antarabangsa. 
Ozil dikritik kerana dilihat bersama dengan presiden Turki Recep Tayyip Erdogan pada bulan Mei yang lalu dan penyingkiran awal di Piala Dunia menyaksikan pemain berusia 29 tahun itu menerima lebih banyak kritikan di Jerman. 
Pemain tengah itu menyebut 'perkauman dan tidak menghormati' sebagai sebab keputusannya untuk berhenti dari bola sepak antarabangsa yang ditolak oleh Persatuan Bola Sepak Jerman dengan tegas.
Ozil memutuskan untuk memendekkan percutiannya untuk menyertai rakan sepasukannya di Singapura bagi perlawanan pra-musim dan bekas bintang Real Madrid itu bersedia untuk meletakkan pengalaman musim panas yang buruk di belakangnya. 
Ditanya mengenai keputusan Ozil untuk bersara dari pasukan Jerman, Emery menjawab: "Dia berfikir apa yang terbaik baginya, dia menjelaskan keputusannya dan di sini kita perlu menolongnya.
"Dia mempunyai pengalaman, dia mempunyai kualiti dan dia mempunyai mentaliti yang hebat dan kami akan membantu dia untuk merasa lebih baik dan untuk menunjukkan kualitinya bersama kami. 
"Saya yakin dia akan mempunyai musim yang hebat bersama kami."
Emery menegaskan Ozil dihormati oleh setiap pemain di Arsenal berikutan keputusannya baru-baru ini. 
"Kami semua ingin membantu Mesut untuk merasa seperti rumahnya di sini bersama kami, seperti keluarga dan ia adalah satu keluarga untuk setiap pemain," kata pemain Sepanyol itu. 
"Dia merasa gembira di sini dengan kami di mana dia boleh berlatih setiap hari, dan ia baik bagi kami bahawa dia memutuskan untuk datang ke sini dan berlatih bersama kami sebelum dua perlawanan kami berlangsung.
"Saya sangat gembira dengannya, setiap pemain mengambil berat antara satu sama lain dan Mesut dihormati oleh setiap pemain di sini. 
"Ini adalah keputusan peribadi dari Mesut dan saya menghormatinya."