Chelsea Menetapkan Harga Untuk Alvaro Morata Selepas Penyerang Itu Bersetuju Untuk Perpindahan Ke AC Milan!




Chelsea telah menetapkan harga permintaan mereka untuk Alvaro Morata dengan AC Milan meningkatkan usaha mereka untuk menandatangani penyerang tersebut. 
Morata melengkapkan perpindahannya bernilai £ 60 juta ke Stamford Bridge musim panas yang lalu tetapi mahu meninggalkan kelab itu selepas musim pertama yang mengecewakan di England di bawah bimbingan Antonio Conte.
Ketibaan Maurizio Sarri di Chelsea tidak membantu banyak untuk mengubah fikiran Morata dan kelihatannya penyerang Sepanyol mungkin dalam perjalanan ke San Siro menjelang kempen 2018/19. 
Menurut Gianluca Di Marzio, pengarah sukan baru Milan, Leonardo, mengadakan pertemuan dengan wakil Morata pada hari Rabu.
Ia mendakwa wakil Morata sudahpun mengatakan  'ya' kepada Milan tetapi harga yang ditetapkan Chelsea untuk penyerang itu masih tinggi. 
The Blues menuntut bayaran sekitar € 65-70juta (£ 58- £ 62juta) bagi bekas pemain Real Madrid itu yang boleh menyebabkan AC Milan membatalkan perpindahan tersebut.
Bekas pemain pertahanan Milan, Luca Antonini percaya Morata telah menetapkan hatinya untuk berpindah ke San Siro. 
"Saya fikir Morata dan Milan sudah memilih [satu sama lain]," katanya kepada RMC.
"Jelas keutamaan sekarang adalah untuk meyakinkan Chelsea, yang menghalang pendaftarannya. 
"Setakat yang saya faham, saya melihat pemain Sepanyol itu lebih sesuai untuk Milan daripada pemain seperti [Karim] Benzema."