Jurgen Klopp Mengesahkan Peluang Daniel Sturridge Masih Ada Di Anfield!




Jurgen Klopp telah mengesahkan semula bahawa Daniel Sturridge mempunyai masa depan di Liverpool - dengan penyerang The Reds itu kini dalam usaha untuk mendapatkan semula tempatnya dalam kesebelasan utama Liverpool.
Kerjaya Sturridge di Anfield dalam keraguan selepas dia dibenarkan untuk meninggalkan kelab secara pinjaman ke West Bromwich Albion pada bulan januari yang lalu.
Pemain berusia 28 tahun itu kembali ke Melwood untuk pra musim dan dengan barisan hadapan utama di antara Mohamed Salah, Roberto Firmino dan Sadio Mane masih tidak bersedia, ia adalah peluang untuk dia kembali mendapatkan kepercayaan Klopp.
Sturridge telah menunjukkan lebih banyak daripada Divock Origi atau Dominic Solanke dalam beberapa perlawanan persahabatan baru-baru ini, manakala Danny Ings telah terlepas dua perlawanan terakhir ini akibat sedikit masalah dan akan dibenarkan untuk pergi sekiranya dia inginkan perpindahan ke kelab yang baru.
Dan apabila ditanya tentang Sturridge berikutan seri tanpa jaringan menentang Bury pada hari Sabtu, Klopp berkata: "Ini lucu, ini adalah pra-musim ketiga saya dan setiap tahun kita akan bercakap tentang perkara yang sama! Tiada masalah.
"Saya selalu berkata ada masa depan, ia adalah mengenai apa yang kita lakukan pada masa ini. Pada masa ini semuanya kelihatan baik dan kami tidak perlu membuat keputusan.
"Saya tidak fikir pemain saya suka seperti ini, suka sekiranya dia dimasukkan atau dikeluarkan. Dengan pemain muda kita akan membuat keputusan seperti ini tetapi tidak dengan orang lain. Mereka muncul, dan ia sepatutnya mudah bagi saya pada akhirnya.
"Jendela perpindahan masih terbuka, bukan? Adakah ia akan ditutup esok? Tidak? Baik!"