Chelsea Berpeluang Menandatangani Semula Petr Cech Sebagai Ganti Buat Thibaut Courtois!




Chelsea sedang mempertimbangkan langkah yang mengejutkan untuk membawa kembali penjaga gol Arsenal Petr Cech sebagai pengganti Thibaut Courtois, menurut laporan. 
Real Madrid kini sedang dalam perbincangan untuk mendapatkan Courtois, yang mempunyai baki kurang setahun lagi dalam kontraknya dengan Chelsea dan tidak mahu membuat sebarang perjanjian baru. 
Chelsea berada di pasaran untuk mencari penjaga gol pilihan pertama dan Roma's Alisson berada dalam senarai pendek mereka.
Tetapi pemain antarabangsa Brazil itu semakin hampir untuk menyertai Liverpool selepas pasukan bimbingan Jurgen Klopp itu membuat tawaran sebanyak £ 62 juta pada hari Selasa. 
Menurut Sky Sports, Chelsea kini mempertimbangkan untuk menandatangani semula Cech dari Arsenal pada musim panas ini. 
Chelsea menjual pemain berusia 36 tahun itu kepada The Gunners sekitar £ 10 juta pada tiga tahun yang lalu selepas kehilangan tempatnya kepada Courtois.
Tetapi selepas ketibaan Bernd Leno dari Bayer Leverkusen, status Cech sebagai penjaga gol No.1 Arsenal kini berada dalam ancaman. 
The Daily Mail juga melaporkan bahawa Arsenal sanggup menjual Cech untuk menyediakan lebih banyak dana untuk Unai Emery untuk meningkatkan lagi kualiti pada skuadnya.
Dan Chelsea telah ditawarkan peluang untuk menandatangani semula penjaga gol yang telah membantu mereka memenangi empat kejuaraan Liga Perdana, Liga Juara-Juara dan Liga Europa. 
Laporan itu juga mendakwa bahawa penjaga gol Leicester City Kasper Schmeichel dan AC Milan, Gianluigi Donnarumma turut berada dalam senarai pendek untuk didapatkan oleh Chelsea.