Mourinho Menyindir Kelakuan Pep Guardiola Selepas Mereka Tewas Kepada Wigan Dalam Saingan Piala FA...




Jose Mourinho telah menyindir secara tidak langsung Pep Guardiola selepas Manchester City tewas dalam saingan Piala FA mereka kepada Wigan Athletic. 
Peluang Guardiola untuk memenangi empat piala pada musim ini telah hancur melalui gol kemenangan yang dijaringkan oleh Will Grigg untuk Wigan di Stadium DW pada petang Isnin.
Selepas perlawanan, peminat Wigan meluru masuk ke dalam padang untuk meraikan kemenangan dan berlaku perbalahan dengan penyokong Manchester City, yang melemparkan botol dan papan iklan kepada polis yang cuba menenangkan keadaan. 
Sergio Aguero juga dilihat bergaduh dengan peminat dan terpaksa ditenangkan oleh salah seorang staf Manchester City. 
Guardiola juga terlibat dalam perbalahan dengan pengurus Wigan, Paul Cook di tepi padang, kemudian perbalahan itu berterusan sehingga ke terowong pada separuh masa. 
Dan Mourinho telah menyindirkan atas kelakuan City, dengan pasukan pendahulu Liga Perdana Inggeris itu akan menghadapi pertuduhan dari Persatuan Bola Sepak kerana gagal mengawal pemain mereka.
"Sudah tentu, kita ingin menjadi lebih baik dalam Liga Perdana, tetapi kami berada di mana kami berada sekarang," kata Mourinho kepada BT Sport. 
"Di Liga Juara-Juara kita masih berpeluang. Di Piala FA juga kita masih berpeluang.
"Dan dalam Piala Capital One, setelah memenangi musim lalu, kami kalah di peringkat suku akhir tetapi kami kalah seperti Manchester United sepatutnya kalah- dengan maruah, dengan permainan yang adil, dengan penglibatan secara gembira sebagai pasukan gergasi. 
"Jadi, dalam Piala Capital, kami tewas kepada pasukan Championship, saya akan mengatakan bahawa sebagai pengurus Manchester United kita perlu sentiasa berkelakuan seperti pasukan yang besar, walaupun mengalami kekalahan kami adalah pasukan yang besar."