Conte Pertahankan Keputusannya Tidak Bermula Dengan Morata Atau Giroud Dan Kekal Positif Dengan Persembahan Anak Buahnya...




Antonio Conte berkata prestasi Chelsea ketika menentang Barcelona membenarkan keputusannya untuk bermain tanpa penyerang yang sebenar, walaupun memberikan gol mudah di tempat lawan untuk Barcelona. 
Pasukan The Blues - yang meninggalkan Alvaro Morata dan Olivier Giroud di bangku simpanan - berjaya menyekat serangan Barcelona sepanjang perlawanan sebelum mendahului melalui gol Willian, yang bermain di belakang Eden Hazard di posisi No.9.
Kesilapan di akhir-akhir perlawanan dari Andreas Christensen menghadiahkan Barcelona gol penyamakan melalui jaringan Lionel Messi, namun Conte merasakan pasukannya berjaya membuat persembahan mengikut rancangannya - yang tidak menggunakan penyerang tulen - dengan sangat baik.
Ditanya sama ada dia berasa bersalah dengan bermain tanpa seorang penyerang, Conte memberitahu BT Sport: "Saya rasa ketika anda harus bermain perlawanan seperti ini, Anda harus memiliki rencana. 
"Anda harus menghormati ciri-ciri lawan untuk memilih mana yang terbaik untuk menghadapi pasukan seperti ini.
"Saya fikir rancangan kami adalah sangat baik. Usaha para pemain adalah hebat. Ia sungguh menyedihkan apabila kita mengatakan tentang keputusan 1-1 sedangkan kita mampu untuk mendapatkan lebih baik lagi malam ini.
Dalam satu wawancara dengan media Itali, dia menambah: "Bermain dengan Morata dari awal, dengan gandingan dia dan Hazard, tanpa Willian atau Pedro, akan hilang keseimbangan pasukan kami. Ia pasti adalah tindakan membunuh diri! "
Dia meneruskan: "Saya fikir kita sangat hampir untuk permainan yang sempurna. Saya fikir ia hanya satu kesilapan. 
"Seperti yang anda tahu dengan baik apabila anda melakukan kesalahan ketika menghadapi Barcelona, terhadap pemain seperti Messi, Suarez dan Iniesta, anda perlu membayarnya. 
"Sayang sekali, ia menyedihkan kerana saya sangat bangga dengan pemain saya. Mereka mengikuti rancangan yang kami berikan untuk bermain menentang Barca. Sayang sekali kerana saya fikir malam ini kami agak malang. "
Perlawanan seterusnya buat The Blues juga menyaksikan mereka akan melalui satu perlawanan besar dalam Liga Perdana Inggeris Menghadapi Manchester United dalam usaha merebut tempat empat teratas liga untuk kekal layak dalam Liga Juara-juara pada musim hadapan.
Dalam perlawanan itu, masih menjadi tanda tanya siapa yang bakal memimpin bahagian serangan Chelsea.