Mo Salah Beri Pujian Kepada Impak Taktikal Klopp Untuk Prestasi Cemerlangnya Di Liverpool...




Penjaring gol terbanyak Liverpool, Mohamed Salah telah memberi pujian kepada taktikal pengurus The Reds Jurgen Klopp yang banyak menyumbang kepada persembahan cemerlangnya setakat ini, dengan mengatakan perubahan dalam kedudukannya bermain telah membantu dia menjaringkan lebih banyak gol.
Salah menjaringkan 30 gol dalam 36 perlawanan dalam semua pertandingan pada musim pertamanya di Liverpool, dan merupakan penjaring gol kedua tertinggi di Liga Perdana dengan 22 gol hanya ketinggalan satu gol di belakang penyerang Tottenham, Harry Kane.
'Dengan pengurus di sini, saya bermain sedikit lebih dekat dengan kawasan gol, lebih daripada mana-mana kelab lain atau lebih daripada mana-mana jurulatih saya yang lain menggunakan saya,' Salah memberitahu program perlawanan rasmi Liverpool.
'Jadi, saya sentiasa berada di hadapan gol yang memberi peluang kepada saya untuk menjaring. Pengurus sentiasa memberitahu saya untuk kekal dekat dengan kawasan gol dalam sesi latihan.
'Saya tidak mahu mengatakan terlalu banyak kerana kami masih mempunyai perjalanan yang jauh untuk pergi pada musim ini dan saya tidak mahu memberikan terlalu banyak. Tetapi ya, ia adalah sesuatu yang telah kami lakukan dalam sesi latihan. '
Eksploitasi pemain berusia 25 tahun itu telah membawa  Liverpool menduduki tempat ketiga dalam carta liga dan hampir pasti mendapatkan tempat di suku akhir untuk saingan Liga Juara-Juara selepas kemenangan 5-0 ke atas Porto pada perlawanan pertama untuk pusingan kalah mati.
Pemain Mesir itu juga tersenarai sebagai pemaian yang membuat percubaan kedua tertinggi dalam liga dengan 103 percubaan dan semakin berkeyakinan untuk menjadi lebih klinikal.
'Anda tidak mampu untuk menjaringkan 10 gol dari 10 bola - itu mustahil dan saya juga tahu saya telah kehilangan banyak peluang musim ini. Tetapi saya cuba memperbaikinya, "tambah Salah.
'Saya sentiasa cuba melihat kelemahan saya dan kemudian berusaha memperbaikinya dan saya selalu mencuba untuk menjaringkan gol dengan cara yang berbeza.
"Jurulatih sentiasa membantu saya untuk melakukan itu dan saya juga bekerja keras sendiri selepas sesi latihan."
"Ini adalah perasaan yang hebat untuk menjaringkan 30 gol dalam musim pertama di sebuah kelab seperti Liverpool," katanya kepada laman web rasmi kelab itu.
"Ia sesuatu yang besar, jadi saya sangat gembira mengenainya - tetapi saya perlu terus maju dan terus berusaha untuk menjaringkan lebih banyak gol.
"Dalam fikiran saya, saya sentiasa berusaha memperbaikinya dan saya melakukannya setiap hari. Setiap hari saya melihat diri saya sendiri dan cuba memperbaiki diri saya sepanjang masa.
"Saya gembira ketika ini, saya rasa baik, dan itulah yang paling penting - dan 100 peratus, masih ada banyak lagi yang akan datang."
Perlawanan seterusnya untuk Liverpool adalah pada 24 Feb, ketika mereka akan menerima kunjungan West Ham United di Anfield. Selepas perlawanan itu, mereka akan menentang Newcastle dan Porto, sebelum mereka menentang Manchester United pada 10 Mac.
Salah, yang telah mengucapkan jutaan terima kasih kepada peminat Liverpool kerana membuatnya berasa dihargai, akan dapat menguatkan lagi ikatannya bersama mereka sepuluh kali ganda jika dia menunjukkan persembahan terbaiknya dalam perlawanan di Old Trafford menentang musuh yang paling terkenal The Reds.
Gandingan antara Mo Salah, Firmino dan Mane sentiasa menjadi igauan buat pemain-pemain pertahanan pasukan lain dengan kepantasan dan keserasian mereka bertiga. 
Aksi yang ditunjukkan oleh mereka bertiga setakat ini terutama sekali ketika kemenangan ke atas Porto yang secara langsung membuat peminat lupa mereka telah kehilangan Philippe Coutinho yang berpindah ke Barcelona.