Can Nampaknya Ambil Pengajaran Daripada Coutinho Dan Buat Permintaan Baru Untuk Kontraknya... Tetapi Pihak Liverpool Tidak Bersetuju! Apakah Permintaan Yang Dimaksudkan?




Kontrak Emre Can dengan Liverpool tetap tidak dapat diselesaikan kerana kelab itu tidak bersetuju dengan permintaannya untuk mendapatkan klausa pelepasan.
Pemain antarabangsa Jerman itu telah memulakan musim dalam bentuk cemerlang namun kini dia dalam tempoh 10 bulan terakhir dalam kontrak semasanya dan akan bebas bercakap dengan mana-mana kelab di Eropah mulai 1 Januari nanti.
Can, yang menjadi pemain sasaran Juventus semasa tingkap musim panas, telah berbincang dengan Liverpool tentang kontrak baru selama lebih 12 bulan yang lalu - tawaran pertama dibuat pada bulan Jun 2016 - dan dia telah berulang kali berkata kebuntuan itu tidak ada apa-apa yang dapat dilakukan dengan wang.
Dia telah meminta untuk mengadakan klausa pelepasan tetapi Liverpool tidak akan memasukkan satu.
Mereka ingin mengambil pendirian yang sama dengan Philippe Coutinho ketika dia menandatangani kontrak baru pada Januari dan keputusan itu menunjukkan hasil pada musim panas ini dengan Barcelona gagal dengan percubaan berulang kali untuk menandatangani Brazil.
Jurgen Klopp masih tenang mengenai keadaan itu dan membuatnya jelas pada musim panas yang dia lebih suka biarkan Can pergi secara percuma dalam masa 12 bulan ini daripada menjualnya sekarang, hanya untuk menerima bayaran perpindahan.
Langkah itu telah dibuktikan dengan bekas pemain tengah Bayer Leverkusen yang menjadi pemain yang cemerlang pada perlawanan-perlawanan pembukaan liga.
Perbincangan akan berterusan dengan Can, yang memberikan Liverpool kos perpindahan sebanyak £ 10 juta ketika dia tiba pada musim panas 2014, dengan Liverpool enggan menyerah pada kehendaknya yang akhirnya akan dapat meneruskan masa depannya tetapi jelas masih banyak yang harus dilakukan sebelum itu berlaku.
Sementara itu, Nathaniel Clyne tidak akan dapat bermain dalam tempoh lebih kurang 2 bulan kerana kecederaan punggung yang berterusan.
Dia hanya bermain 45 minit sejak akhir musim lalu - iaitu semasa di Tranmere pada bulan Julai - dan diasingkan dari skuad Liga Juara-Juara Liverpool pada hari Isnin.

Klopp berkata: 'Nathaniel bekerja keras menerusi pemulihannya dan kami terus memerhatikan kemajuannya, tetapi kenyataannya kami masih perlu menunggu beberapa lama lagi sebelum dia kembali dan boleh bermain.

'Saya diberitahu ia akan lebih lama daripada hanya beberapa minggu, jadi kami akan terus mengawasi dan menilainya.'