Kuasa Anfield Akan Jadi Perbezaan Besar! Ini Reaksi Klopp Selepas Diundi Bertemu Porto Dalam Liga Juara-juara...




Bagi Jurgen Klopp, sekurang-kurangnya ia bukan Real Madrid sekali lagi dalam Liga Juara-Juara.
Sebelum undian di buat, pengurus Liverpool itu bergurau mungkin bakal menentang juara bertahan Sepanyol itu dalam fasa pertama kalah mati dengan mengatakan 'kerana biasanya saya selalu mendapatkannya'.
Selepas bekas bintang Liverpool, Xabi Alonso telah menarik nama Reds keluar dari balang untuk memasangkan mereka menentang pasukan Porto, Pengurus Jerman itu jelas berasa sangat lega... walaupun dia menolak untuk mengambil mudah pasukan dari Portugis itu.
"Rabu lalu, ketika kami tahu kami masih terlibat, itu adalah impian kami yang besar: kami tidak peduli siapa yang akan kami dapatkan. Sudah jelas ia akan menjadi pasukan yang kuat, "jelasnya.
"Porto adalah pasukan yang kuat, berada kedudukan teratas di liga Portugal dan sentiasa tampil dengan baik. Tahun ini sekali lagi mereka adalah pasukan yang sukar untuk dilawan.
"Mereka datang dalam kumpulan yang sukar, mereka mengetepikan Leipzig - pasukan yang sangat baik di Jerman - di belakang mereka.
Menarik tetapi ia perlawanan yang boleh menang untuk pengurus The Reds. Dia percaya kuasa Anfield dapat menjadi kunci kepada undian ini, dan dia mahu menggunakan pusingan kedua di tempat sendiri pada 6 Mac sebagai pemangkin untuk melangkah ke peringkat suku akhir dalam liga juara-juara.
"Anfield harus menjadi perbezaan. Begitulah ia. Anda pergi ke sana dan tidak ada tempat yang mudah di dunia bola sepak, "jelasnya.
"Kami pergi ke Porto pada perlawanan pertama; Saya tidak mempunyai rancangan untuk perlawanan itu lagi! Kemudian, tentu saja, Anfield mesti membuat perbezaan.
"Adalah baik bahawa kami akan melalui perlawanan pertama di Porto, cuaca lebih baik di sana pada bulan Februari! Kemudian pada Mac kami bertemu mereka di Anfield. Kami sangat menantikannya.
"Kami mempunyai masa (untuk memerhatikan mereka). Kami mempunyai perlawanan yang cukup untuk ditonton dan kami akan menonton kesemua mereka. Ia sekitar dua bulan lagi, tetapi saya fikir kami mempunyai 20 perlawanan dari sekarang hingga saat itu, jadi kami mempunyai beberapa perkara yang perlu dilakukan. "
Sementara Klopp teruja dengan perlawanan untuk pergi ke Porto - satu pasukan di mana Liverpool tidak pernah kalah dalam empat pertemuan dalam  Liga Juara-Juara - pihaknya lebih berminat dalam perlawanan pertengahan minggu menentang West Brom di Anfield, yang memberikan peluang untuk Liverpool menebus kekecewaan selepas keputusan seri dalam perlawanan Merseyside Derby.
Dan Joe Gomez, yang merupakan salah satu pemain terbaik The Reds dalam perlawanan menentang Everton itu, mengakui: "Itu adalah salah satu daripada yang positif, permainan datang begitu cepat.
"Sudah tentu ia sukar, ia adalah jadual yang memenatkan tetapi ia memberi anda peluang untuk mencuba dan membetulkannya dengan segera."