Conte Letakkan Sasaran Baru Buat Chelsea Selepas Diundi Bertemu Barcelona Dan Akui Tidak Berjaya Pertahan Kejuaraan Liga...




Antonio Conte telah menggariskan sasaran buat Chelsea untuk kempen 2017-18 selepas mengatakan mereka sudah terkeluar dari perlumbaan mempertahankan kejuaraan Liga Perdana Inggeris. 
The Blues memenangi liga dengan tujuh mata dihadapan tempat kedua tetapi telah melalui permulaan yang tidak konsisten pada musim ini, sudah ketinggalan 14 mata di belakang Manchester City selaku pendahulu liga.
Pasukan Conte telah memenangi sepuluh daripada 16 perlawanan mereka tetapi tidak berjaya merapatkan jurang mata dengan Pasukan Manchester City di bawah bimbingan Pep Guardiola, yang masih belum tewas dalam 16 perlawanan liga, dan hanya terlepas dua mata iaitu satu perlawanan seri.
Conte mengakui pasukannya tidak dapat mempertahankan kejuaraan liga dan memberi amaran kepada pemainnya yang menghadapi tugas yang sukar hanya untuk menamatkan saingan di kelompok empat teratas dan layak ke Liga Juara-Juara musim depan. 
'Ada masalah dalam liga ini,' kata Conte selepas kekalahan pada hari Sabtu ke West Ham. "Terdapat enam pasukan teratas dan hanya ada empat tempat untuk ke Liga Juara-Juara dan dua tempat untuk ke Liga Europa. 
"Anda mempunyai sasaran, walaupun Manchester City memiliki banyak mata di atas Anda, Anda mempunyai sasaran yang penting untuk mencuba masuk ke kelompok empat teratas dan bermain di Liga Juara-juara.
'Jangan lupa, dua tahun lalu Chelsea terlepas sasaran ini, musim lalu kami tidak bermain sebarang perlawanan di Eropah.' 
Chelsea mengalami kekalahan liga yang keempat buat mereka pada musim ini di Stadium London pada hari Sabtu dan Conte menegaskan pasukannya perlu lebih klinikal di kawasan kotak penalti.
'Kami membuat 19 percubaan, tetapi kami tidak menjaringkan sebarang gol,' katanya. 'Sudah pasti, kami perlu memperbaiki penyudah kami dan menjadi lebih klinikal. 
'Dalam perlawanan menentang Atletico Madrid, perkara yang sama berlaku kerana kami mencipta banyak peluang. Kami menjaringkan gol, tetapi ia adalah gol sendiri. Menentang Swansea, kami hanya menang 1-0. Manakala menentang Newcastle kami menang 3-1 tetapi kami mencipta banyak peluang untuk menjaringkan gol.
'Ini adalah untuk keseluruhan pasukan. Sekiranya anda mengingati menentang Atletico Madrid, Andreas Christensen mempunyai dua peluang untuk menjaringkan gol dan juga kami perlu memperbaiki diri sebagai satu pasukan dalam setiap situasi. 
'Kami mesti belajar untuk menjadi lebih klinikal ketika itu untuk berehat dan mendapatkan lebih banyak tenaga kerana tidak mudah bermain setiap tiga hari.' 
Conte terlepas beberapa sasaran pemain pada musim panas yang lepas tetapi tetap memikirkan rancangannya untuk jendela pemindahan bulan Januari ini.
'Saya fikir sekarang perkara ini tidak penting kerana kita baru sahaja bermula pada bulan Disember dan kami harus memberi tumpuan kepada perlawanan di depan,' kata bekas pengurus Itali itu. 
'Saya ulangi, saya boleh memberikan pendapat saya kepada kelab dan juga bercakap dengan kelab saya. Saya boleh memberikan pendapat saya, tetapi keputusan akhir terpulang kepada kelab. 
'Adalah betul untuk menjadi seperti ini. Saya fikir, secara jujur, bahawa ia adalah hak untuk kekal menyimpannya sebagai rahsia jika kita mempunyai perbincangan bersama kelab. '
Chelsea berjaya layak ke pusingan kalah mati dalam liga juara-juara musim ini dan telah diundi menentang pasukan gergasi Sepanyol Barcelona.
"Reaksi kita mesti positif. Apabila anda berada di peringkat ini, anda mesti bersedia menghadapi setiap pasukan, dan dalam kes ini kita mesti bersedia menghadapi Barcelona."
"Kami mesti bersedia untuk bermain di tempat sendiri dan di tempat lawan, ia tidak mustahil untuk melihat kelebihan untuk bermain di tempat sendiri atau di tempat lawan dalam perlawanan pertama. Apabila anda bermain menentang Barcelona, anda mesti meletakkan 120 peratus di tempat sendiri dan tempat lawan jika anda ingin pergi ke pusingan seterusnya. "
"Jenis permainan seperti ini adalah peluang yang terbaik untuk setiap pemain menunjukkan nilai yang tepat, bukan hanya untuk Hazard. Setiap pemain perlu bermain dengan cara yang betul."