Ucapan Perpisahan Eden Hazard Buat Peminat Chelsea Selepas Rasmi Menyertai Real Madrid Musim Depan!




Eden Hazard telah memberikan ucapan selamat tinggal kepada Chelsea dan peminatnya selepas Real Madrid mengumumkan pembelian bintang The Blues tersebut berjaya disempurnakan. 
Chelsea akan mendapatkan bayaran awal sebanyak £ 88 juta untuk Hazard, dengan bintang Belgium itu mengakui bahawa dia tidak akan meninggalkan London untuk mana-mana kelab lain selain daripada Real. 
Hazard pergi selepas menghabiskan tempoh tujuh tahun di Chelsea, menjulang kejuaraan Liga Perdana Inggeris sebanyak dua kali bersama Blues, dan mendedahkan betapa sukarnya dia untuk membuat keputusan meninggalkan kelab itu. 
"Kini, kedua-dua kelab telah mencapai persetujuan yang saya harapkan anda faham bahawa saya terpaksa meneruskan bab seterusnya dalam kerjaya saya, sama seperti setiap kali anda mempunyai peluang untuk meneruskan impian anda," kata Hazard.
"Meninggalkan Chelsea adalah keputusan terbesar dan paling sukar dalam kerjaya saya sehingga kini. 
"Sekarang sudah terbuka, saya ingin menyatakan sesuatu dengan jelas tentang saya, saya suka setiap detik berada di Chelsea dan tidak pernah satu waktu pun yang saya perlu pertimbangkan, dan saya tidak akan meninggalkannya untuk mana-mana kelab lain.
"Kami ada ramai pemain yang hebat dan detik yang sentiasa paling membanggakan saya adalah menjadi sebahagian daripada pasukan ini, "katanya.
"Kami telah memenangi Piala FA, Piala Liga, Liga Europa dan Liga Perdana Inggeris sebagai sebuah keluarga. 
"Setiap orang sangat istimewa dengan cara mereka tersendiri dan sudah tentu perlawanan di Baku beberapa minggu yang lalu adalah cara terbaik untuk melepaskan diri dari musim yang sukar selepas Piala Dunia.
"Chelsea dan terutamanya peminat Chelsea akan sentiasa istimewa buat diri saya dan musim depan saya akan mencari keputusan tentang anda terlebih dahulu. 
"Saya harap kami saling bertembung antara satu sama lain di Liga Juara-Juara musim depan dan pada setiap musim supaya kita dapat bertemu lagi." 
Chelsea kini mempunyai tugas sukar untuk menggantikan pemain paling berpengaruh mereka di tengah-tengah dendaan larangan perpindahan buat pasukan London itu. 
Mahkamah Timbang Tara untuk Sukan mengesahkan pada minggu ini bahawa Chelsea telah membuat rayuan terhadap larangan Fifa tersebut, tetapi ia masih perlu dilihat sama ada The Blues akan dapat menandatangani mana-mana pemain baru pada musim panas ini. 
Berita pemergian Eden Hazard akan disusuli dengan kemasukan Christian Pulisic secara rasminya menjadi pemain Chelsea selepas ditandatangani pada bulan Januari yang lalu dari Borussia Dortmund.