"Saya Adalah Peminat Manchester United Dan Idola Saya Adalah Cristiano Ronaldo" - James Maddison




Manchester United dilaporkan merancang untuk perpindahan bernilai £ 60 juta untuk menandatangani James Maddison musim panas ini - dan komen pemain tengah itu mengenai kelab yang disokongnya sejak dari kecil telah didedahkan. 
Pemain berusia 22 tahun itu mencatatkan tujuh gol dan tujuh assist dalam musim pertamanya bersama Leicester City dan United dikatakan berhubung dengan wakilnya mengenai kemungkinan untuk perpindahan. 
Difahamkan, Ole Gunnar Solskjaer telah mengenal pasti Maddison sebagai salah satu sasaran utamanya dengan dia melihat untuk membuat rombakan terhadap skuad United berikutan pengakhiran musim yang buruk. 
Walaupun Maddison mempunyai keberatan untuk menyertai United akibat ketiadaan aksi di Liga Juara-Juara, sokongannya terhadap kelab itu sejak dari kecil mungkin sudah cukup untuk menarik perhatiannya.
Maddison, yang mana idola bola sepaknya adalah Cristiano Ronaldo sejak masih kanak-kanak, tidak merahsiakan rasa cintanya terhadap United sejak bertahun-tahun. 
Dalam satu wawancara bersama The Coventry Telegraph pada tahun 2015, Maddison berkata: "Idola saya adalah Cristiano Ronaldo; Saya selalu melihatnya dan ketika saya masih kecil saya lebih banyak meminati Man United - ingatan pertama saya ialah ketika mereka mengalahkan Bayern Munich dan ayah saya bersama saya berlari mengelilingi meja. 
"Saya suka mempunyai banyak bola di kaki saya, menggelecek bola, melepasi pemain, membuatkan mereka masuk. Itulah bagaimana saya mendapat banyak kekasaran saya fikir. Pertahanan kuat yang sentiasa berfikir 'Saya akan tunjukkan kepadanya apa yang saya mampu' dan saya akan menggunakannya dan memenangi sepakan percuma. 
"Itulah cara saya bermain; Saya suka menonjolkan diri saya. Panggillah ia sebagai sombong atau penting diri atau apa sahaja - Saya telah diberitahu tentang itu dengan pelbagai cara - tetapi jika itu adalah saya, maka itulah saya."
Dalam sebuah video untuk akaun YouTube rasmi England pada bulan September yang lalu, kekaguman Maddison untuk Ronaldo muncul sekali lagi. 
"Saya seorang peminat Manchester United ... dia adalah idola saya! Apapun seorang pemain yang luar biasa," kata Maddison.
Maddison membuat kemunculan kompetitifnya untuk Leicester adalah menentang United di tempat lawan pada bulan Ogos yang lalu dan pemain tengah itu nyata terpegun dengan suasana di Old Trafford. 
"Ianya gila," katanya selepas kekalahan Leicester 2-1. "Saya telah mengimpikan untuk  bermain di Liga Perdana sejak saya masih kecil. 
"Untuk melakukan itu di Manchester United - tidak ada pentas yang lebih besar daripada Old Trafford - ia satu perasaan yang hebat, yang saya tidak akan lupa."
Satu lagi video YouTube lama yang dimuat naik oleh bapa James Maddison, Gary, menunjukkan seorang bakat muda yang mengasah kemahirannya sambil dengan bangganya memakai jersi Manchester United. 
Mungkinkah kita akan bereluang untuk melihat dia dalam jersi United sekali lagi pada musim depan?