Pierre-Emerick Aubameyang Menerima Tawaran Gaji£ 300,000 seminggu Untuk Tinggalkan Arsenal!




Arsenal menghadapi persaingan untuk mengekalkan Pierre-Emerick Aubameyang selepas penyerang itu menerima tawaran £ 300,000 seminggu daripada pasukan di Liga Super China, menurut laporan. 
Aubameyang menyertai Arsenal dalam perjanjian bernilai £ 56 juta dari Borussia Dortmund pada bulan Januari tahun lepas. 
Dan pemain berusia 29 tahun itu telah menjadikan dirinya sebagai watak utama di bahagian serangan Arsenal selepas berjaya menjaringkan 41 gol dalam 65 penampilan. 
Sebelum menyertai Arsenal, Aubameyang hampir menyertai kelab China, Guangzhou Evergrande dalam perpindahan bernilai £ 62 juta.
Dan menurut The Times, kedua-duanya Guangzhou Evergrande dan Shanghai SIPG percaya mereka boleh membawa Aubameyang ke China dengan tawaran kontrak bernilai £ 300,000 seminggu. 
Aubameyang kini memperoleh gaji sebanyak £ 190,000 seminggu bersama Arsenal dan masih mempunyai baki dua tahun lagi dalam kontrak semasanya.
Sementara itu, Arsenal bersedia untuk memberikan Unai Emery anggaran dana perpindahan yang terhad untuk pasaran perpindahan musim panas ini berikutan kegagalan mereka untuk mendapatkan tempat di Liga Juara-juara musim depan. 
Kekalahan kepada Chelsea di perlawanan akhir Liga Europa pada minggu lalu bermakna Emery akan mempunyai hanya sekitar £ 40 juta untuk dibelanjakan. 
The Gunners juga ingin mengurangkan bayaran gaji yang tinggi untuk pemainnya dan terbuka untuk menjual kedua-duanya Mesut Ozil dan Henrikh Mkhitaryan pada musim panas ini.