Ini Jawapan Jurgen Klopp Selepas Presiden Bayern Berminat Melantik Dia Sebagai Pengurus Bayern Munich!




Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp telah menyejukkan keadaan mengenai laporan yang mengaitkan dirinya dengan tugas bersama Bayern Munich, walaupun kelab Jerman itu menyatakan dengan jelas minat untuk mendapatkan beliau.
Klopp berjaya menjulang trofi Liga Juara-juara bersama The Reds pada malam Sabtu, yang mengesahkan kedudukannya sebagai salah satu pengurus paling dicari-cari di planet ini. 
Presiden Bayern Munich, Franz Beckenbauer tidak merahsiakan sama sekali mengenai keinginannya untuk membawa bekas pengurus Borussia Dortmund itu kembali ke Jerman, memanggilnya sebagai 'salah satu jurulatih terbaik di dunia' dan mengatakan bahawa dia mahu 'tidak lebih daripada harapan satu hari nanti dia akan datang Bayern.'
Ini tidak akan menjadi berita yang kurang menyenangkan buat peminat Liverpool, tetapi tindak balas Klopp akan memberi jaminan kepada mereka bahawa dia tidak berniat untuk meninggalkan Anfield dalam masa terdekat. 
"Saya sukakan Franz - dan dia sukakan saya," kata Klopp kepada Bild. "Tetapi saya mempunyai kontrak jangka panjang di Liverpool. 
"Saya lebih suka dia mengatakan itu berbanding daripada dia mengatakan dan berfikir bahawa saya tidak boleh (menjadi pengurus Bayern). 
"Bagaimanapun, kedua-duanya Bayern dan Borussia Dortmund mempunyai jurulatih yang sangat baik. Dan apa yang boleh  berlaku dalam masa lima tahun atau lebih, saya tidak tahu. 
"Mungkin ada jurulatih yang berbeza yang lebih layak."
Klopp menandatangani kontrak selama enam tahun pada 2016, yang akan tamat sehingga musim panas tahun 2022 dan kelab itu kini sedang berusaha untuk melanjutkan kontrak tersebut. 
Pengurus berusia 51 tahun itu kini dibayar sebanyak £ 7 juta setiap tahun, tetapi laporan Guardian mendakwa bahawa pemilik Liverpool FSG menjadikan ia satu keutamaan untuk menawarkan Klopp satu perjanjian yang lebih baik dan lebih baik untuk mengekalkannya di Anfield. 
Pengurus Jerman itu telah menangguhkan perbincangan mengenai perpanjangan kontrak pada masa lalu, dengan tempoh tujuh tahun di Anfield menyamai masa yang dia habiskan di Mainz dan Dortmund. 
Apabila Klopp menandatangani perjanjian selama enam tahun pada 2016, beliau berkata: "Kami sangat hampir berada di awal perjalanan kami. 
"Saya yang pertama mengakui bahawa dengan komitmen yang besar ini  akan menghasilkan tanggungjawab yang besar. 
"Banyak yang perlu dilakukan dan banyak yang boleh dicapai dan kami berusaha untuk melakukan ini dengan menjadi kumpulan yang paling lengkap di dunia."