Ian Wright Gesa Unai Emery Untuk Bawa Daniele De Rossi Ke Arsenal!




Legenda Arsenal Ian Wright telah mendesak Unai Emery untuk menandatangani Daniele De Rossi dengan perpindahan secara percuma musim panas ini. 
Roma memutuskan untuk tidak memperbaharui kontrak De Rossi pada akhir musim ini dan pemain tengah itu kini meninggalkan kelab Itali tersebut selepas 18 tahun bersama. 
Pemain berusia 35 tahun itu menegaskan bahawa dia tidak akan bersara, yang bermakna dia boleh ditandatangani secara percuma sebelum bermulanya musim depan. 
Dan Wright, yang menjaringkan 185 gol dalam 288 penampilan untuk Arsenal, percaya ketibaan De Rossi akan menjadi sesuatu yang bernilai untuk para pemain muda dalam skuad Emery.
"Arsenal perlu membawa De Rossi dari Roma," Wright memuat naik menerusi akaun Twitternya.
"Kami boleh mendapatkan 15 permainan daripada dia, ia tidak akan menelan sebarang perbelanjaan pun, dan pengalaman yang dimilikinya dapat disampaikan kepada pemain muda seperti [Joe] Willock dan pemain-pemain muda yang lain yang tidak ternilai dan wang akan dibelanjakan dengan sangat baik."
Sementara itu, Arsenal mempunyai sekitar £ 40 juta untuk dibelanjakan selepas kehilangan tempat untuk bermain di Liga Juara-Juara musim depan berikutan kekalahan mereka kepada Chelsea dalam perlawanan akhir Liga Europa pada minggu lalu.
Emery berminat untuk mendapatkan Thomas Meunier tetapi pertahanan kanan Belgium itu menegaskan bahawa dia mahu melanjutkan kontraknya bersama Paris Saint-Germain.