Exequiel Palacios Mengesahkan Minat Arsenal Terhadap Dirinya!




Pemain tengah River Plate Exequiel Palacios mengesahkan bahawa Arsenal berminat untuk menandatanganinya musim panas ini. 
Pemain berusia 20 tahun itu telah dikesan oleh Arsenal dan Real Madrid pada tahun lepas dan dianggap sebagai prospek paling menyerlah di Amerika Selatan. 
Real bersetuju dengan perjanjian £ 20 juta dengan River Plate untuk Palacios pada musim panas lalu, sebelum kecederaan menghalang perpindahan itu dan Arsenal dianggap sebagai pendahulu yang baru untuk tandatangannya. 
Ditanya mengenai masa depannya minggu ini, Palacios mendedahkan bahawa Arsenal adalah salah satu pasukan yang meminatinya: "Saya bangga dengan kelab seperti Real Madrid dan Arsenal berminat dengan saya."
Walaupun Real bersetuju dengan yuran perpindahan bernilai £ 20 juta pada tahun lepas, klausa pelepasan Palacios dilaporkan adalah sekitar £ 18 juta. 
Unai Emery merancang musim panas yang besar, tetapi perlu berbelanja mengikut kemampuannya kerana anggaran perpindahan yang terhad. 
Pengurus Sepanyol itu dilaporkan mempunyai dana perpindahan sekecil £ 45 juta dan perlu melepaskan beberapa pemain pasukan utama untuk meningkatkan dana tersebut.
Arsenal bersedia untuk mendengar tawaran bagi pemain seperti Mesut Ozil dan Shkodran Mustafi, dengan Emery berhasrat untuk membuat rombakan terhadap skuadnya.
Tetapi usaha Arsenal untuk membawa masuk nama-nama besar ke Emirates dikatakan terhalang disebabkan kegagalan mereka untuk melayakkan diri ke Liga Juara-Juara. 
Kekalahan 4-1 terhadap Chelsea mengakhiri harapan Arsenal untuk mendapatkan tempat bermain di Liga Juara-Juara musim depan.