Unai Emery Mendedahkan Perbincangannya Dengan Petr Cech Menjelang Perlawanan Akhir Liga Europa!




Unai Emery memberitahu Petr Cech bahawa dia mahu Cech menamatkan kerjayanya dengan trofi terakhir, walaupun tidak akan mengesahkan sama ada penjaga gol Arsenal itu akan bermula untuk perlawanan akhir Liga Europa menentang Chelsea. 
Salah satu topik utama perbincangan adalah sama ada Emery akan kekal dengan Cech - yang telah bermain untuk semua perlawanan kalah mati Liga Europa untuk Arsenal musim ini - atau kembali kepada Bernd Leno. 
Beberapa peminat Arsenal percaya Leno sepatutnya mendapat kelebihan itu, terutama selepas muncul laporan mengatakan bahawa Cech telah bersetuju untuk kembali ke Chelsea sebagai pengarah sukan, tetapi Emery percaya dia sepatutnya mendapat lebih banyak penghormatan.
"Saya ingin memberitahu senarai awal kesebelasan utama, dan saya akan mengatakannya esok," kata Emery kepada pemberita pada malam terakhir sebelum perlawanan akhir Liga Europa di Baku. 
"Saya boleh bercakap mengenai Petr Cech dengan banyak, tetapi di atas semua dia adalah seorang lelaki yang hebat, seorang profesional yang hebat, tingkah lakunya luar biasa dan tahunnya bersama kami akan menjadi perlawanan terakhir esok kerana dia memutuskan untuk menamatkan kerjayanya.
"Dan saya mahu melakukan sesuatu yang penting dengan dia. Inilah perbualan saya dengannya. Saya mahu melakukan sesuatu yang penting dengan dia pada detik terakhir dalam kerjayanya - bermain atau tidak bermain. "
Menekankan semula sama ada Cech akan bermula atau tidak, Emery menambah: "Saya sangat menghormati dia. Dia seorang yang luar biasa, pertama sebagai seorang lelaki dan penjaga gol yang profesional.
"Dia layak mendapatkan kepercayaan untuk dirinya, kerjayanya menunjukkan kepada kita bahawa dia seorang yang lelaki yang baik. Dia boleh bermula atau tidak, saya akan membuat keputusan itu. Bagaimana mungkin kita tidak mempunyai kepercayaan terhadapnya?"
Leno tidak merahsiakan tentang keinginannya untuk bermain, dengan memberitahu Kicker: "Saya sangat menghormati Petr, dan kami sangat baik. Dia layak mendapat semua pujian, dan saya melayannya dengan baik. Tetapi jelas bahawa saya seorang pesaing, saya sentiasa mahu bermain, terutamanya dalam perlawanan akhir. Oleh itu, ia adalah masa yang benar-benar tidak tepat untuk mempunyai rasa bersalah."