Presiden Real Madrid Mengesahkan Usaha Mereka Untuk Membawa Eden Hazard Ke Bernabeu Musim Panas Ini!




Presiden Real Madrid, Florentino Perez mengesahkan hasratnya untuk menandatangani Eden Hazard musim panas ini dan percaya bintang Chelsea itu akhirnya akan berpindah ke Bernabeu. 
Kelab gergasi Sepanyol itu telah lama dikaitkan dengan perpindahan untuk bintang Belgium, yang hanya mempunyai baki satu tahun dalam kontrak semasanya bersama Chelsea, dan Real dipercayai menawarkan sebanyak £ 100 juta untuk memenanginya dari Stamford Bridge. 
Sementara pengurus Zinedine Zidane enggan bercakap mengenai pemain dari kelab lain, Perez tidak mempunyai masalah seperti itu dan kelihatan semakin yakin untuk mendapatkan Eden Hazard.
Ditanya mengenai minat Real terhadap pemain sayap itu di stesen radio Sepanyol, Onda Cero, Perez menjelaskan: "Kami telah berusaha menjadikan Hazard sebagai pemain Real Madrid selama beberapa tahun ini. 
"Kami sedang menjalankan projek untuk membuat orang bermimpi sekali lagi, di mana kami dapat memulihkan keadaan dan cita-cita kami. Saya telah hidup melalui situasi ini sebelum ini.
"Saya mempunyai impian bahawa Hazard akan tiba tahun ini. Mari kita bentuk satu pasukan yang baik tahun ini. 
"Saya sangat berminat dengannya untuk datang ke Real Madrid dan saya sangat berharap dia akan datang tahun ini. Dia salah seorang pemain bola sepak yang hebat.
"Tahun lepas kami mahukan dia, tetapi tahun ini dia hanya mempunyai satu tahun lagi baki dalam kontrak semasanya dan itu akan menjadi lebih mudah."
Hazard - yang telah menikmati kempen terbaiknya untuk The Blues musim ini, dengan menjaringkan 16 gol dan melakukan 15 assist dalam Liga Perdana Inggeris- kemungkinan akan membuat penampilan terakhirnya untuk Chelsea di perlawanan akhir Liga Europa menentang Arsenal di Baku pada malam Rabu ini.