Teddy Sheringham Menasihatkan Solskjaer Untuk Mendapatkan Bintang Ini Yang Menyerupai Rio Ferdinand!




Legenda Manchester United, Teddy Sheringham menasihatkan Ole Gunnar Solskjaer untuk mendapatkan pertahanan tengah Leicester City, Harry Maguire. 
Jose Mourinho berminat untuk menandatanganinya pada musim panas yang lalu untuk pemain antarabangsa England itu tetapi United enggan menemui permintaan £ 75 juta dari Leicester. 
Pengurus Manchester City Pep Guardiola adalah peminat Maguire dan percaya bekas pemain Hull City itu dapat mengisi kekosongan yang bakal ditinggalkan oleh Vincent Kompany, yang mengumumkan pemergiannya dari kelab pada awal bulan ini. 
Walau bagaimanapun, Sheringham percaya bahawa pemain pertahanan itu adalah sempurna untuk Old Trafford.
"Saya fikir Real Madrid akan berada di pasaran yang sama dengan Manchester United pada musim panas ini, jadi anda perlu mengalahkan mereka untuk menandatangani pemain terbaik yang berada di luar sana," kata Sheringham. 
"Pertahanan tengah adalah kawasan penting di mana mereka perlu mencari pemain seperti  Vincent Kompany atau Tony Adams.
"Saya sangat yakin mereka harus kembali kepada pemain dengan mentaliti British. Teras dari mana-mana pasukan British yang baik, berasal dari pemain British itu sendiri, seperti yang saya lihat. Selama 20 atau 30 tahun yang lalu, sekiranya pasukan British berjaya dalam liga atau di Eropah, selalu ada teras dari pemain British yang terlibat. 
"OK, Manchester City melarikan diri dari trend itu, tetapi pada umumnya mereka adalah pemain dengan mentaliti British yang memahami apa yang diperlukan untuk menang. Anda hanya perlu melihat kejayaan masa lalu dari Manchester United, Arsenal dan Chelsea, untuk melihat teras utama dari pemain Inggeris.
"Saya fikir Harry Maguire adalah satu pemain pada saya. Dia mempunyai kualiti kepimpinan yang hebat, dan mempunyai pengaruh yang menenangkan. Dia sangat mirip dengan Rio Ferdinand, kerana dia begitu tenang dengan bola dan juga bertahan dengan sangat baik. Itu akan menjadi permulaan yang baik dari pandangan saya. 
"Pemain utama seperti Harry akan mempunyai pilihan dari beberapa kelab besar di seluruh Eropah pada musim panas ini."