'Matthijs de Ligt Akan Sangat Sesuai Untuk Manchester United' - Jaap Stam




Legenda Manchester United, Jaap Stam percaya Matthijs de Ligt akan 'benar-benar sesuai' di Old Trafford. 
De Ligt, 19 tahun, dianggap sebagai salah seorang pemain muda yang paling cemerlang dalam permainannya selepas mengetuai Ajax untuk memenangi dua kejuaraan untuk kali pertama sejak 17 tahun dan United dilaporkan bersaing bersama Barcelona untuk pertahanan tengah itu. 
Barca pada mulanya menjadi pasukan pilihan untuk mendapatkan tandatangan De Ligt tetapi The Red Devils difahamkan telah menawarkan kontrak mewah untuk pemain antarabangsa Belanda itu dengan tawaran gaji sebanyak £ 350,000 seminggu yang akan menjadikan dia pemain muda penerima gaji tertinggi dalam dunia bola sepak. 
Walaupun Stam tidak pasti sama ada terdapat kebenaran tentang khabar angin baru-baru ini, bekas pemain pertahanan itu tidak meragui bahawa rakan senegaranya itu akan berjaya bersama bekas kelabnya.
"Saya fikir dia akan menyesuaikan diri dengan baik di sini jika mereka cuba mendapatkannya," kata Stam selepas perlawanan Treble Reunion Ahad lalu untuk Yayasan Manchester United. 
"Sudah tentu saya tidak pasti jika itu adalah benar, kerana banyak perkara telah diperkatakan dan juga telah ditulis.
"Tetapi dia seorang pemain yang benar-benar sesuai di sini, tetapi ianya juga terpulang kepadanya,
"Dia jenis pemain yang saya fikirkan semua pengurus mahu untuk bekerjasama."
De Ligt telah menolak spekulasi bahawa United telah menawarkan kontrak besar kepadanya untuk menyertai mereka musim panas ini. 
"Saya telah membaca laporan tentang Manchester United," kata pemain Belanda itu kepada Fox Sports. 
"Saya juga telah melihat gaji yang saya akan dapat. Adakah anda akan mengambilnya? 
"Orang harus mengambil laporan ini dengan sebutir garam. Kisah-kisah itu memang lucu.
"Semua orang telah bercakap tentang masa depan saya selama setahun sekarang. Suatu hari saya akan pergi ke sana, dan keesokan harinya saya akan pergi ke tempat lain. 
"Saya telah membuat lawatan ke seluruh Eropah bukan? 
"Fokus saya adalah pada Liga Tempatan dan selepas itu saya akan melihat apa yang akan berlaku."