Frank Lampard Bertindak Balas Terhadap Spekulasi Kembali Ke Stamford Bridge Sebagai Pengurus The Blues!




Frank Lampard memberikan reaksinya mengenai spekulasi bahawa dia mungkin akan kembali ke Chelsea sebagai pengurus selepas pasukan Derby County tewas dalam perlawanan akhir Play-off Championship. 
Derby, yang menduduki tempat keenam musim ini, ditewaskan 2-1 oleh Aston Villa di Wembley pada hari Isnin, dengan The Rams kini akan terus bermain di liga kedua bola sepak Inggeris itu.
Laporan baru-baru ini mengatakan bahawa Chelsea mengenal pasti legenda kelab Lampard sebagai sasaran utama mereka untuk menggantikan Maurizio Sarri, yang telah mengalami musim pertama yang bercampur-baur di Stamford Bridge. 
Ditanya mengenai spekulasi itu selepas kekalahan Derby terhadap Villa, Lampard berkata: "Saya tidak berminat dengan spekulasi tersebut.
"Tidak mungkin saya akan pergi [selepas Derby tewas pada perlawanan akhir]. Saya akan duduk dengan Mel [pemilik Derby, Melvyn Morris] dalam beberapa hari akan datang - dia sangat baik. 
"Saya mempunyai kontrak dua tahun lagi dan saya suka bekerja di tempat ini. Kita akan melihat apa yang berlaku. "
Lampard menunjukkan impak yang mengagumkan semasa tugas pengurusannya yang pertama dan Liam Rosenior sama sekali tidak meragui bahawa dia mampu menjalankan tugas yang baik di Stamford Bridge. 
"Jika Chelsea memanggilnya, maka tiada siapa yang akan menyalahkannya untuk mengambil tugas itu," katanya kepada Sky Sports. "Bolehkah Frank melakukannya? 100 peratus.
"Dia telah menunjukkan potensinya sebagai pengurus dan dia boleh bekerjasama dengan pemain muda."
Sementara itu, pemain tengah Republic of Ireland, Keith Andrews, berpendapat, Lampard harus kekal di Derby sekurang-kurangnya untuk satu musim lagi. 
Beliau menambah: "Saya akan kekal jika saya adalah dia. Dia boleh meletakkan capnya di kelab itu. Tetapi Chelsea mungkin adalah peluang yang terlalu besar untuk ditolaknya."
Chelsea menduduki tempat ketiga dalam Liga Perdana musim ini dan bakal menghadapi pesaing dari London Arsenal dalam perlawanan akhir Liga Europa hari Rabu ini.