Jose Mourinho Menamakan Dua Pemain Yang Akan Menjadi Kunci Dalam Pertembungan Liverpool Menentang Tottenham!




Jose Mourinho percaya Virgil van Dijk dan Christian Eriksen akan menjadi dua pemain kunci untuk perlawanan akhir Liga Juara-Juara di antara Liverpool menentang Tottenham. 
Kedua-dua kelab Liga Perdana Inggeris itu akan bertemu di Wanda Metropolitano pada petang Sabtu untuk menentukan siapa yang akan dimahkotakan kejuaraan terbesar Eropah tersebut. 
Dan bekas pengurus Manchester United itu diminta untuk memberi nama seorang pemain bagi setiap pasukan yang dia anggap akan memainkan peranan penting dalam pertembungan itu nanti. 
"Jika saya terpaksa memilih hanya satu, pada dasarnya dalam fasa perkembangan terakhir ini, ia adalah Virgil Van Dijk," kata Mourinho kepada Eleven Sports. 
"Untuk Tottenham, kerana mereka melayakkan diri ke perlawanan akhir tanpa Harry Kane, saya akan mengatakan ia adalah Eriksen."
Mourinho juga merasakan bahawa kedua-duanya Liverpool atau Tottenham tidak sepatutnya dianggap sebagai pasukan pilihan kerana kedua-dua pasukan itu menuju ke perlawanan akhir dengan banyak keyakinan. 
"Saya selalu mengatakan bahawa pasukan yang mempunyai sesuatu yang luar biasa dalam perjalanan menuju ke perlawanan akhir adalah pasukan yang jauh lebih baik," kata Mourinho.
"Perkara yang menarik mengenai perlawanan akhir ini adalah kedua-duanya pasukan itu layak dengan cara yang luar biasa. 
"Mereka tiba di sana hampir seperti titan, benar-benar yakin bahawa mereka akan memusnahkan saingan mereka, ia mempunyai segalanya untuk menjadi perlawanan akhir di antara dua pasukan yang benar-benar yakin bahawa' trofi itu adalah milik saya '."