'Gareth Bale Akan Jadi Pembelian Yang Hebat Untuk Manchester United' - Harry Redknapp




Harry Redknapp percaya bintang Real Madrid, Gareth Bale akan menjadi 'pembelian yang menakjubkan' untuk Manchester United musim panas ini. 
Perbincangan mengenai perpindahan Gareth Bale dari Madrid semakin hampir pasti selepas Zinedine Zidane kembali sebagai pengurus pada pertengahan bulan Mac yang lalu dan kelihatannya pemain berusia 29 tahun itu mungkin telahpun memainkan permainan terakhirnya untuk kelab gergasi La Liga tersebut.
Zidane sedang menolak Bale untuk perpindahan keluar dari Madrid dengan dia kelihatan mahu menjual bintang Wales itu sekaligus mengurangkan bayaran gaji yang diterimanya sebanyak £ 500,000 seminggu bagi membantu membiayai pembelian baru untuk skuadnya.
Bale adalah pemain gantian yang tidak digunakan ketika Madrid kalah di tempat sendiri menentang Real Betis pada aksi terakhir musim ini dan Zidane mencadangkan bahawa penyerang itu adalah masa lalu bagi kelab tersebut.
Redknapp, yang menguruskan Bale di Tottenham dari tahun 2008 hingga 2012, yakin Bale dapat 'membuat perbezaan' untuk United selepas berakhirnya musim mereka yang buruk kali ini.
"Siapa pun yang menandatanganinya, akan menandatangani seorang pemain yang hebat," kata Redknapp kepada The Daily Mail. 
"Mana-mana kelab dia boleh pergi dan dia boleh membuat perbezaan - dia boleh mengubah mana-mana kelab. 
"Dia akan menjadi pemain yang hebat bagi sesiapa saja - Man United boleh lakukannya dengan Gareth Bale.
"Tidak ada kelab di negara ini di mana dia tidak akan memberi impak yang besar. Saya rasa dia seorang bakat yang luar biasa. 
"Siapa pun yang mendapat Gareth Bale akan mampu mengangkat mereka. 
"Jika Spurs, Man United, sesiapa pun, ia akan menjadi pembelian yang luar biasa untuk mereka."
Selepas kekalahan Madrid kepada Betis, Zidane sekali lagi memberi petunjuk paling kuat bahawa Bale semakin pasti akan meninggalkan Madrid. 
"Dia [Bale] telah banyak memenangi kejuaraan di sini tetapi kita hidup untuk masa kini dan masa akan datang," katanya.
"Kita tidak akan melupakan masa lalu tetapi kita perlu hidup hari demi hari. 
"Saya membuat keputusan ini apabila tiba masa yang tepat untuk berbuat demikian, dan saya mesti bertindak demi kepentingan terbaik pasukan sepanjang masa."
Ditanya mengenai peluang Bale untuk tampil dalam jelajah pra-musim Madrid di Amerika Utara pada bulan Julai ini, Zidane menjawab: "Saya tidak tahu apa yang akan terjadi. 
"Akhir-akhir ini saya memilih pemain yang lain. Apa-apa sahaja boleh berlaku."