Barcelona Bersedia Untuk Jadikan Matthijs de Ligt Pemain Pertahanan Termahal Dunia!




Barcelona bersedia melengkapkan perjanjian untuk bintang Ajax Matthijs de Ligt selepas dia menolak minat dari pasukan di Liga Perdana Inggeris, menurut laporan. 
Kelab gergasi Sepanyol itu telah menandatangani rakan sepasukan de Ligt, Frenkie de Jong, dengan nilai £ 75 juta pada bulan Januari yang lalu dan berharap dapat mencapai persetujuan untuk mendapatkan pemain pertahanan itu sebelum musim berakhir. 
Walau bagaimanapun, persembahan pemain berusia 19 tahun di Liga Juara-Juara telah menarik perhatian dan ejennya, Mino Raiola, dengan senang hati untuk membiarkan minat itu datang dari seluruh Eropah. 
Liverpool berminat untuk menggandingkan de Ligt dengan rakan sepasukannya, Virgil van Dijk di Anfield, sementara United telah menawarkan peluang kepada bintang remaja itu untuk menjadi pemain pertahanan utama di bawah Ole Gunnar Solskjaer yang mahu membina semula skuadnya di Old Trafford.
Walau bagaimanapun, SkySports mendakwa bahawa pemain Belanda itu telah memutuskan untuk berpindah ke Camp Nou dan dia akan menyertai de Jong di Barcelona. 
Barcelona dijangka akan membayar lebih daripada £ 80 juta untuk menandatangani de Ligt, sekaligus menjadikannya pemain pertahanan paling mahal sepanjang masa.
Ernesto Valverde mengesahkan pada hari Ahad bahawa Barcelona telah memulakan perbincangan untuk menandatangani penyerang Atletico Madrid, Antoine Griezmann. 
Pemain Perancis itu mendedahkan pada awal minggu ini bahawa dia mahu meninggalkan pasukan Diego Simeone tetapi Valverde menegaskan rundingan maasih sedang berjalan. 
"Memang benar kami telah membuat perbincangan," kata Valverde. 
"Memang benar bahawa rundingan itu sedang berjalan, tetapi musim masih belum selesai. 
"Kami masih mempunyai perlawanan akhir Copa Del Rey yang perlu dimainkan. Kami mempunyai peluang untuk memenangi dua kejuaraan dan kami harus berusaha untuk memberi tumpuan kepada isu ini. 
"Selepas itu kami akan mempunyai masa untuk segala-galanya - kami tidak akan mengatakan sesuatu yang baru apabila kami bercakap tentang pemain dari pasukan yang lain."