Antonio Conte Buka Mulut Mengenai Perancangan Inter Milan Untuk Mendapatkan Romelu Lukaku Dan Alexis Sanchez!




Antonio Conte menegaskan bahawa Inter tidak mengadakan pertemuan dengan Romelu Lukaku tetapi tidak menolak kemungkinan perpindahan bagi penyerang itu atau rakan sepasukannya di Manchester United, Alexis Sanchez. 
United dilaporkan terbuka untuk menjual pemain antarabangsa Belgium itu pada musim panas ini tetapi mahukan bayaran sebanyak £ 80 juta dari Inter. 
Sementara itu, Sanchez juga berminat untuk meninggalkan Old Trafford musim panas ini dengan ejennya, Fernando Felicevich telah pergi ke Itali bulan ini untuk mengadakan perbincangan dengan Juventus dan Inter untuk melihat tawaran yang berpotensi. 
Conte dilantik secara rasmi sebagai pengurus baru Inter pada hari Jumaat ini tetapi bekas pengurus Chelsea itu enggan memberi sebarang kenyataan berkaitan spekulasi mengenai perancangan kelab Serie A itu untuk menandatangani Lukaku atau Sanchez. 
Ditanya adakah Lukaku sedang menuju ke Inter, Conte mengatakan kepada BBC World Service: "Saya rasa sekarang ianya sangat sukar untuk memperkatakannya.
"Sudah pasti, kami mempunyai perancangan untuk berusaha memperbaiki pasukan ini. 
"Tetapi ia akan menjadi sangat penting bagi para pemain, ianya sangat penting untuk mempunyai keinginan dan cita-cita yang hebat, dari saya, para pemain dan kelab, untuk cuba mengurangkan jurang ini."
Ditanya adakah Lukaku telah mengadakan pertemuan dengan Inter, Conte menjawab: "Tidak, itu tidak betul.
"Tetapi saya ulangi buat masa ini, terdapat pengarah sukan untuk membincangkannya dan menjawab persoalan ini mengenai pasaran perpindahan, mengenai para pemain. Tetapi saya ulangi, kini kami sangat tertumpu untuk melakukan langkah pertama dan bekerja bersama."
Ketika ditanya mengenai Sanchez, Conte ketawa dan berkata: "Ya, tetapi anda bercakap mengenai pasaran perpindahan, anda perlu berbincang dengan pengarah sukan mengenai topik ini."