Reaksi Jurgen Klopp Mengenai Pertembungan Menghadapi Luis Suarez Dan Philippe Coutinho!




Jurgen Klopp menyedari prospek untuk menghadapi dua bekas bintang Liverpool, Philippe Coutinho dan Luis Suarez, dalam pertembungan separuh akhir Liga Juara-Juara The Reds menentang Barcelona. 
Liverpool berjaya menempah tempat di kelompok empat pasukan terakhir dengan kemenangan 4-1 ke atas Porto di Portugal pada malam Rabu, sekaligus memenanginya dengan agregat 6-1. 
Seterusnya mereka menghadapi prospek yang agak sukar menentang juara Sepanyol dan pendahulu La Liga iaitu Barcelona, yang mempunyai dua wajah yang sangat terkenal dalam kalangan peminat mereka.
"Secara jujur satu-satunya perkara yang saya fikirkan adalah mengenai Cardiff pada hari Ahad, tetapi saya boleh menjawab soalan itu kerana ia sudah jelas sejak semalam bahawa jika kami menang, kami akan menentang pemain-pemain ini," kata Klopp kepada Viasport ketika ditanya mengenai menghadapi dua bekas bintang Liverpool. 
"Bagi mereka [Coutinho dan Suarez], untuk kedua-dua pemain ini, ia sangat istimewa. Bagi kami, ia istimewa. Mereka kedua-duanya adalah legenda Liverpool, yang cemerlang.
"Tetapi saya fikir ia tidak akan menjadi perlawanan persahabatan, jadi kita harus berjuang, kita perlu berusaha, mereka akan melakukannya juga. 
"Ianya sangat istimewa di mana anda bermain dalam perlawanan Liverpool menentang Barcelona di separuh akhir saingan Eropah, itu sendiri adalah mesej yang hebat dan sekarang mari kita cuba melakukan yang terbaik dan kita akan melihat apa yang berlaku."
Coutinho menghabiskan dua tahun bermain di bawah Jurgen Klopp di Liverpool sebelum berpindah ke Kem Nou pada Januari 2018 dalam perjanjian yang boleh mencecah £ 142 juta. 
Sementara itu, Suarez meninggalkan kelab itu beberapa bulan sebelum Klopp menggantikan Brendan Rodgers - dengan Liverpool pada awalnya mengalami kesukaran akibat ketiadaan bintang Uruguay itu - dan mereka telah bertemu tidak lama sebelum ini, ketika kedua-dua pasukan bermain dalam perlawanan persahabatan pra musim di Wembley.